Engineer Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Οι νέες αυξήσεις στις χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα φτάσουν έως και 70% (!) στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, φέρνουν ξανά στο προσκήνιο ένα έγκλημα που επί δεκαετίες συντελείται με θύματα τους Έλληνες καταναλωτές, το περιβάλλον και το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Ως γνωστόν, τα νησιά που δεν συνδέονται με το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας (π.χ. Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) επί δεκαετίες στηρίζονται στο πετρέλαιο για την ηλεκτροπαραγωγή, σε ποσοστό που ξεπερνά το 95%.Το κόστος αγοράς πετρελαίου είναι τόσο υψηλό που, για να μην πληρώνουν οι κάτοικοι των νησιών 4 και 5 φορές πιο ακριβά το ρεύμα, τη διαφορά επωμίζονται (και σωστά) όλοι οι Έλληνες καταναλωτές μέσα από τις ΥΚΩ που αναφέρονται στον λογαριασμό της ΔΕΗ. Το 2011 η ΔΕΗ πλήρωσε 800 εκατ. ευρώ για αγορές υγρών καυσίμων, ενώ το 2012 το ποσό αυτό σχεδόν άγγιξε το 1 δισ. ευρώ. Οι συνεχείς αυξήσεις του κόστους πετρελαίου είχαν το (πολύ αναμενόμενο) αποτέλεσμα να ξεπερνούν σημαντικά τα 700 περίπου εκατ. που συγκεντρώνει η ΔΕΗ από τις ΥΚΩ (που επίσης χρηματοδοτούν και το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο). Μαζί με την αύξηση των ενταγμένων πολιτών στο ΚΟΤ, η ΔΕΗ πλέον καλείται να μαζέψει 1,1-1,2 δισ. τον χρόνο από τις ΥΚΩ. Εξ ου και οι αυξήσεις. Πόσο κοστίζει η διασύνδεση των Κυκλάδων με το δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας; Περίπου 1 δισ. ευρώ. Μόλις σε έναν χρόνο, δηλαδή, θα είχαμε κάνει απόσβεση… Θα περίμενε κανείς κυβέρνηση και ΔΕΗ να έχουν ως βασικό μέλημα τη διασύνδεση των νησιών, την εκμετάλλευση του τεράστιου και ανεξάντλητου δυναμικού ανανεώσιμης ενέργειας (ήλιος, αέρας, γεωθερμία) και εφαρμογή στοιχειωδών μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας (ναι, υπάρχουν ακόμα ξενοδοχειακές μονάδες που δεν έχουν ηλιακούς θερμοσίφωνες για ζεστό νερό χρήσης και καίνε ρεύμα…). Άλλωστε είναι νωπή ακόμα η περυσινή πικρή εμπειρία του μπλακ-άουτ της Σαντορίνης, αποτέλεσμα του προβληματικού πετρελαϊκού συστήματος ηλεκτροδότησης που έχουμε στα νησιά. Αμ δε! Βασικός στόχος της ΔΕΗ είναι η κατασκευή νέων πετρελαϊκών μονάδων (π.χ. Ρόδος), για τις οποίες μάλιστα έχει αιτηθεί δάνειο αξίας 175 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ την ίδια ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές το ΥΠΕΚΑ ζητά επίμονα εξαιρέσεις από την Ευρώπη για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν οι πετρελαϊκές μονάδες, με σκοπό να παρατείνει τη ρυπογόνο λειτουργία τους για πολλά χρόνια ακόμα. Αλλά δεν πειράζει. Όσο υπάρχουν 6,5 εκατομμύρια καταναλωτές στην Ελλάδα που πληρώνουν – δήθεν ως κοινωνική πολιτική – το πετρέλαιο των νησιών, ας διατηρήσουμε αυτήν την κατάσταση προς τέρψιν όσων νέμονται το αντίστοιχο κύκλωμα, π.χ. πετρέλαιο, μεταφορά, αεριοστρόβιλοι (με κάποιο μαγικό τρόπο, αυτό θυμίζει επίσης σε πολλά σημεία το καθεστώς προμήθειας νερού ύδρευσης στα νησιά με πλωτές υδροφόρες…). Λυπάμαι, αλλά για αυτήν την κατάντια δεν φταίει ούτε το μνημόνιο ούτε η Μέρκελ. Φταίει το ξερό μας το κεφάλι. Εδώ και δεκαετίες αρνούμαστε να κάνουμε το αυτονόητο και προτιμούμε να σκορπάμε δισεκατομμύρια σε εισαγωγές πετρελαίου διαιωνίζοντας ένα παράλογο σύστημα, αντί να επενδύουμε αυτά τα χρήματα στο εσωτερικό προωθώντας βιώσιμες λύσεις: να μειώσουμε το κόστος ρεύματος, να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας, να εφαρμόσουμε (πραγματική) κοινωνική πολιτική. Προς το παρόν, όσο εξαρτώμαστε από το… μαζούτ που καίμε στα νησιά μας τόσο εκτεθειμένοι θα είναι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ στις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου. Για τις υπόλοιπες (κρυφές και φανερές) επιδοτήσεις προς τα ορυκτά καύσιμα, που θα φέρουν και αυτές σύντομα νέες αυξήσεις στους λογαριασμούς, θα τα πούμε μία άλλη φορά… Πηγή: http://www.greenpeac...4276&__step__=1 Click here to view the είδηση 5 2
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Το τραγικό λάθος που κάνει το άρθρο είναι οτι θεωρεί οτι με την υποθαλάσσια διασύνδεση θα μειωθούν οι χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας. Ο κος Γρηγορίου (ο αρθρογράφος) δεν μπορεί να καταλάβει τις βασικές αρχές λειτουργίας του Ελληνικού κράτους. Η μεν μεταφορά πετρελαίου προωθεί τα συμφέροντα των οικογενειών Α ή δε διασύνδεση τα των οικογενειών Β. Οι μεν οικογένειες Α εξυπηρετούν υποτραπέζια το group A, οι δε οικογένειες Β το group Β. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως του Α ή Β θα είναι αδύνατον να μειωθούν οι χρεώσεις οι οποίες εξυπηρετούν το Group C το οποίο με την σειρά του τα group D and E. Οι λύσεις της μαθηματικής αυτής εξίσωσης περιέχει τόσο θετικά και αρνητικά πρόσημα. Τα group A-Ε είναι τα θετικά και τα υπόλοιπα F to Z (οι υπόλοιποι εμείς) τα αρνητικά. Η εξίσωση είναι τόσο καλά σχεδιασμένη (παραμένει ακόμα και σήμερα το δισκοπότηρο των μαθηματικών) που εαν πειράξεις τα θετικά πρόσημα ξαφνικά όλες οι λύσεις αποκτούν αρνητικό πρόσημο. 1
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 (edited) Καλησπερίζω τον συνάδελφο Ροδόπουλο. Το τραγικό λάθος που κάνει το άρθρο είναι οτι θεωρεί οτι με την υποθαλάσσια διασύνδεση θα μειωθούν οι χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας. Πολύ σωστή παρατήρηση. Ο ΑΔΜΗΕ ο οποίος έχει την ευθύνη για το δίκτυο μεταφοράς είναι ανεξάρτητη εταιρεία από τη ΔΕΗ. Μπορεί να αποτελεί 100% θυγατρική της αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες αλληλοκαλύπτονται σε κέρδη και ζημίες. Συν το γεγονός ότι είναι και ανενημέρωτος διότι αγνοεί την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Ο Νόμος ψηφίστηκε: http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=618790 Άρα λοιπόν η εξοικονόμηση των χρημάτων από τυχούσα διασύνδεση των νησιών θα πάει στους μετόχους της ΔΕΗ Α.Ε και τίποτε άλλο. Και να 'ταν μόνο ένα το τραγικό λάθος του θα έλεγα εντάξει. Αυτός εδώ δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει. Π.χ. Το 2011 η ΔΕΗ πλήρωσε 800 εκατ. ευρώ για αγορές υγρών καυσίμων, ενώ το 2012 το ποσό αυτό σχεδόν άγγιξε το 1 δισ. ευρώ. Οι συνεχείς αυξήσεις του κόστους πετρελαίου είχαν το (πολύ αναμενόμενο) αποτέλεσμα να ξεπερνούν σημαντικά τα 700 περίπου εκατ. που συγκεντρώνει η ΔΕΗ από τις ΥΚΩ... μπλα μπλά...Πόσο κοστίζει η διασύνδεση των Κυκλάδων με το δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας; Περίπου 1 δισ. ευρώ. Μόλις σε έναν χρόνο, δηλαδή, θα είχαμε κάνει απόσβεση… Ωχχχ, το ματάκι μου. Κακά τα ψέματα, από κάτι τέτοια άρθρα κινδυνεύω με πρόωρο καταρράκτη . Η ΔΕΗ πλήρωσε 800 περίπου εκ. ευρώ όχι μόνο για τις Κυκλάδες αλλά για όλα τα νησιά. και 1 δις κοστίζει (σ.σ. σε μελέτη του 2008) μόνο η διασύνδεση ενός μέρους των νησιών (Κυκλάδων). Πως λοιπόν σε 1 χρόνο θα γίνει απόσβεση; Δεύτερον, στην ίδια παράγραφο διαπιστώνει συνεχείς αυξήσεις των καυσίμων (bolt). Γιατί δεν πάει στον απολογισμό του 2013 για να διαπιστώσει... μείωση των εξόδων υγρών καυσίμων κατά 15,7% λόγω μείωσης των τιμών πετρελαίου και μαζούτ; Δεν είναι ένα και δύο τοις εκατό... http://www.dei.gr/Documents2/INVESTORS/2013%20FINANCIAL%20RESULTS/12%CE%9C%CE%97%CE%9D%CE%9F/%CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%97%20%CE%9A%CE%91%CE%99%20%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%A3/FINANCIAL%20REPORT%20GR%20FY2013_FINAL_ok.pdfΑπλώς τον βόλευαν οι τιμές και τις έβαλε . Πιστεύω ότι τα μαθηματικά που του βάζεις παρακάτω θα του κάτσουν βαριά! Edited Αύγουστος 22 , 2014 by Konstantinos IB 1
astrah Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 γιατί έχω την εντύπωση ότι η "εξίσωση" είναι πιο... απλή??? Στα.... + (για τον πολίτη) 1. Δεν απαιτείται αγορά "ακριβού" πετρελαίου 2. Δεν απαιτείται "ακριβή" μεταφορά του "ακριβού" πετρελαίου (Εσχάτως το "πήραν είδηση" και εν μέρει το διόρθωσαν... http://www.energypress.gr/blogs/Misthwse-diko-ths-tanker-exoikonomhse-poroys ) 3. Δεν απαιτείται προσωπικό για την λειτουργία των ηλεκτροπαραγωγών εργοστασίων.... 4. Δεν απαιτείται συντήρηση για την λειτουργία των ηλεκτροπαραγωγών εργοστασίων.... 5. Δεν απαιτούνται προμήθειες για την συντήρηση και λειτουργία των ηλεκτροπαραγωγών εργοστασίων.... 6. Δεν απαιτούνται κεφάλαια για τον εξυχρονισμό των ηλεκτροπαραγωγών εργοστασίων.... 6. Δεν απαιτούνται τράπεζες για τα κεφάλαια για τον εξυχρονισμό των ηλεκτροπαραγωγών εργοστασίων.... 7. .... 8. .... 9. .... 10. Δεν θα υπάρχει αστάθεια στην τάση του δικτύου.... 11. Δεν θα υπάρχει αστάθεια στην συχνότητα του δικτύου.... 12. Δεν θα γίνονται ζημιές των ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών συσκευών λόγω της αστάθειας του δικτύου.... 13. Δεν θα χρεώνονται ΥΚΩ σε ποσοστό άνω του 70-80% (να χρεώνονται δλδ μόνο το ΚΟΤ) 14. Θα αξιοποιηθούν σε μεγαλύτερο ποσοστό οι μονάδες της ΔΕΗ που υπολειτουργούν λόγω ΑΠΕ και ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ 15. Θα ανέβει η αξία της ΔΕΗ - παραγωγή (λιγότερες λειτουργούσες μονάδες - φθηνότερο καύσιμο (λιγνίτης) - μεγαλύτερος βαθμός αξιοποίησης των επενδεδυμένων κεφαλαίων για τις λιγνιτικές - υδροηλεκτρικά - κέρδος από την πώληση των diesel γεννητριών) 16. .... 17. .... Στα.... - (για τον πολίτη) 1. Θα απαιτηθούν κεφάλαια για την διασύνδεση 2. Θα απαιτηθούν τράπεζες για τα κεφάλαια για την διασύνδεση 3. Θα μείνουν κάποιοι άνεργοι... 4. .... Επίσης υπάρχει και μια... πιο "επιστημονική" μελέτη του ΑΔΜΙΕ... http://www.admie.gr/fileadmin/user_upload/Files/study/MELETI_DIASYNDESIS_TIS_KRITIS_EKTENIS_PERILIPSI.pdf 1
atsalovergas Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2014 (edited) Λυπάμαι, αλλά για αυτήν την κατάντια δεν φταίει ούτε το μνημόνιο ούτε η Μέρκελ. Φταίει το ξερό μας το κεφάλι. Αλίμονο...ευχαριστούμε greenpeace! Ο ακτιβισμός της greenpeace περιορίζεται στο να ρίχνει και να ανεβάζει μετοχές εταιριών. Ο ρόλος της είναι το χρηματιστήριο,με το περιβάλλον να είναι η αφορμή και το κίνητρο για να έχουν μια ομάδα πίεσης από εθελοντές. Για τις υπόλοιπες (κρυφές και φανερές) επιδοτήσεις προς τα ορυκτά καύσιμα, που θα φέρουν και αυτές σύντομα νέες αυξήσεις στους λογαριασμούς, θα τα πούμε μία άλλη φορά… Ναι ναι,ξέρουν πολλά,αλλά δεν είναι ακόμα η ώρα να πέσει η μετοχή του group A. Κάθε αγοραπωλησία στην ώρα της. Edited Αύγουστος 22 , 2014 by atsalovergas 2
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 23 , 2014 (edited) Αλίμονο...ευχαριστούμε greenpeace! Ο ακτιβισμός της greenpeace περιορίζεται στο να ρίχνει και να ανεβάζει μετοχές εταιριών... Καλησπέρα atsalovergas. Εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Έχει κι' άλλα μαργαριτάρια το άρθρο δεν θα ασχοληθώ όμως περισσότερο γιατί εκτός από οφθαλμίατρο θα χρειαστώ και capilarine. Και αυτό που βλέπεις εδώ δεν είναι τίποτα. Που να δεις και κάτι άλλους αερομπουρδολόγους εκεί μέσα. Ο ένας χειρότερος από τον άλλον...Τελικά αυτή η οργάνωση υπάρχει (κακώς) χάρη στη λανθάνουσα ανοχή της επιστημονικής κοινότητας. Αν ασχοληθούν κάποιοι με αυτούς, όχι για πολύ ώρα, έχουν να φάνε πάρα πολύ ξύλο. Το θέμα όμως της διασύνδεσης των ελληνικών νησιών είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Εκτός από τεχνολογικά ζητήματα περιέχει οικονομικά περιβαλλοντικά και πολιτικά. Θα έλεγα ότι είναι από τα αγαπημένα μου. Αν υπήρχε ένα τόπικ (δεν ξέρω αν ήδη υπάρχει) με το θέμα αυτό, πολύ ευχαρίστως να έστελνα, ανάλογα πάντα με το χρόνο μου, μερικά post. Όμως εδώ υπό τη σκιά αυτού του γελοίου άρθρου αρνούμαι κάθε συζήτηση. Εκτός απροόπτου σκοπεύω να είναι και το τελευταίο μου post εδώ. Edited Αύγουστος 23 , 2014 by Konstantinos IB
george_RES Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2014 Απο τεχνικης και επιστημονικης αποψης, μελετες κ ανθρωποι που ασχολουνται με το θεμα διασυνδεσης των νησιων υπαρχει εδω κ χρονια, καθως επισης κ προτεινομενες λυσεις. Με το ηδη υπαρχον κετρικο παραγωγικο συστημα (που κατα μεγαλη ομολογια ειναι απαρχαιωμενο) θα υπαρξουν δυσκολιες. Το κακο ομως ειναι η ημιμαθεια, ενος ανθρωπου, που με σπασμωδικες γνωσεις προσπαθει να βγαλει συμπερασματα χωρις να εχει υποψιν του τα θετικα και αρνητικα, με προσφερομενες εναλλακτικες. Το αρθρο απλα ηταν μια σπουδη στο πως ενας ημιμαθης και ουσιαστικα ασχετος , εκφερει μια αχρηστη γνωμη Για πολλοστη φορα, η Ελλαδα εδω και χρονια δεν εχει ενεργειακο σχεδιασμο, οποτε για αυτο αφηνουμε πολιτικους και ΜΚΟ που ελαχιστη σχεση εχουν με επιστημονικα ζητηματα να εκφερουν γνωμη. 1
zefuros Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2014 Κατα την γνωμη μου τα επόμενα βηματα της ενεργειακής στρατηγικής μας πρέπει να περιλαμβάνουν την διασυνδεση των νησιών. Βεβαια το συγκεκριμένο αρθρο ειναι υπεραπλουστευτικό. Ωστόσο έχει έρθει η ωρα να ανοιξει η συζητηση για τα πολλαπλά οφέλη της διασυνδεσης. Ας ανοιξουμε ενα αλλο Topic αν θελετε να το συζητησουμε
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα