Μετάβαση στο περιεχόμενο

Str_eng

Members
  • Περιεχόμενα

    168
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    3

Str_eng last won the day on Μάιος 24 2013

Str_eng had the most liked content!

2 Ακόλουθοι

Contact Methods

  • Website
    http://www.diolkos-eng.gr

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Ενδιαφέροντα
    Φωτογραφία
  • Τοποθεσία
    Αθήνα
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

2.226 profile views

Str_eng's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

53

Φήμη στην κοινότητα

  1. Ήδη τα δύο τμήματα επικοινωνούν ασύρματα με custom σύστημα όμως. Η επικοινωνία είναι προϋπόθεση για την λειτουργία της γέφυρας.
  2. ΣΑΥ-ΦΑΥ δεν υπήρχε (ή δεν ξέρω αν ο εργολάβος έκανε) αλλά εκείνη την εποχή δεν υπήρχε. Πρώτη φορά που έκανα σε μελέτη ΣΑΥ-ΦΑΥ ήταν το 2006 διότι προφανώς η εφαρμογή του είχε σχέση με την χρονολογία σύναψης της σύμβασης με το δημόσιο. Είχαν όμως λάβει οδηγίες, από όσο μπορώ να γνωρίζω, και εκπαίδευση από την εταιρεία κατασκευής του συστήματος. Καλά τα PIC αλλά χρειάζονται εξειδικευμένους ανθρώπους αλλά και μελέτη του ήδη εγκατεστημένου συστήματος. Όλα αυτά μιλάνε για διαγωνισμό - σύμβαση άρα χρήματα που δεν νομίζω ότι διαθέτουν. Ίσως αν η πόλη της Χαλκίδας να έκανε κάτι από μόνη της. Συντήρηση σημαίνει καθαρισμός και βαφή πρώτα από όλα. Για τον τζόγο (@ Alexispap πολύ ενδιαφέρουσα η προφανέστατη πράξη χρήσης που έκανες) είναι πολύ πιθανό να έχουν φθαρεί τα χιτώνια, τα οποία είναι αντικαταστάσιμα. Όμως χρειάζονται μηχανουργείο. Βγάζεις το ένα αφήνεις το άλλο δεν είναι προφανές. Θα έλεγα ότι μπορεί να κλείσει για την ναυσιπλοΐα ο πορθμός για κάποιο διάστημα, να υπάρξει μια προσωρινή κατασκευή μόνιμης σύνδεσης των τμημάτων και να αφαιρεθούν οι "σωλήνες".
  3. Σε μια συγκέντρωση που είχε κάνει το τοπικό ΤΕΕ το 2008 είχα ακούσει ότι η γέφυρα χρειάζεται συντήρηση. Τότε μάλιστα είχαν πει πολλοί, που δεν γνώριζαν τα έργα ανακατασκευής, ότι είναι παλιά και καιρός της για σίδερα (βέβαια δεν είχαν βάλει ακόμη "δάνεια" για να είναι χαρούμενοι με αυτό που έχουν). 15 χρόνια είναι αρκετά αλλά βέβαια αν την αφήσουν τότε το κόστος βαφής θα πάει μακριά. Είχα ακούσει τότε ότι το βασικό πρόβλημα της ήταν τα ηλεκτρονικά του συστήματος κίνησης (το σύστημα ήταν custom, τους είχαν δώσει και ανταλλακτικά αλλά νομίζω ότι έχουν θέματα). Για το τράνταγμα μου κάνει εντύπωση και ίσως να υπάρχει και θέμα διότι όταν κατασκευάστηκε αυτή η ιστορία ο θόρυβος και τα τραντάγματα είχαν μειωθεί πάρα πολύ. Δεν ξέρω αν σε αφήσουν, βρες τον φύλακα - χειριστή. Αυτή είναι μια φωτογραφία κατά την διάρκεια των εργασιών (προς το τέλος τους).
  4. Πρακτικά παντού υπάρχουν εδράσεις, δεν μεταφέρονται ροπές ποτέ. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η γέφυρα έχει 2 "καπέλα": Το ένα είναι αυτοκινούμενο μηχάνημα σε ρόδες. Το άλλο είναι γέφυρα. Αυτά παντρεύονται τελικά σε ένα όπου φυσικά γίνονται συμβιβασμοί και από όπου η έδραση με τριβή. Στο μέσον μεταφέρονται μόνο 2 τέμνουσες (μια οριζόντια και μια κάθετη). Δεν υπάρχει καταναγκασμός από την έδραση ούτε και μετακινήσεις από την θερμοκρασία (εκτός και αν η γέφυρα παραμείνει σε λειτουργία για 6 μήνες χωρίς να ανοίξει ποτέ). Επίσης το κενό στη μέση που είδες είναι μεταβλητό αφού δημιουργείται από την ανοχή στάσης του "μηχανήματος".
  5. Επικίνδυνο ένα εκατοστό δεν φαντάζομαι, ίσως για κανένα απρόσεκτο τακούνι. Πρόκειται για μια διαφορική μετακίνηση (αν δεν υπάρχει άλλο πρόβλημα) τάξης μερικών χιλιοστών όμως. Ίσως δεν την θυμάσαι παλιά όταν αυτό ήταν τάξης εκατοστών. Η γέφυρα στηρίζεται με τριβή στα έδρανα της (από πάντα) οι δε κατακόρυφες δυνάμεις πάνω σε αυτά είναι σημαντικές λόγω της λειτουργιάς του πίσω προβόλου. Δεν μετακινείται συνεπώς άρα δεν κλείνει και το διάκενο (με την παραμόρφωση ανοίγει). Δεν παίζουν τα παιδάκια πάνω σε γέφυρες πάντως.... αυτή είναι μια λίγο αποστειρωμένη προσέγγιση (δηλαδή κάποτε τα "παιδάκια" παίζανε με σφεντόνες που είχαν πέτρες).
  6. Το "κλείδωμα" γίνεται στην ξηρά. Όταν η γέφυρα έρχεται στη θέση της προωθούνται (υδραυλικά) κάτω από το κάτω πέλμα των κυρίως δικτυωμάτων "τάκοι". Χαλαρώνουν ακολούθως οι υδραυλικοί γρύλοι που την σηκώνουν και αυτή κάθεται στους τάκους.
  7. Και βέβαια δεν θα τις κόψεις αλλά αντίθετα θα τις αγκυρώσεις. Εξηγούμαι: Είπες ότι έχεις StI ο οποίος είναι λείος χάλυβας και ο οποίος ακυρώνεται με μόνο άγκιστρα, τα οποία αφού υπάρχουν αναμονές δεν υπάρχουν μέσα στο υποστύλωμα. Αρά απαιτείται αγκύρωση (που δεν είχε γίνει τότε) και όχι κόψιμο. Τι έκανε ο επιβλέπων δεν ξέρω, άλλα επειδή δεν απέχω και πολύ από την εποχή αυτή (την χειρότερη από άποψης δομοστατικής στα κτίρια), μπορώ να φανταστώ. Οπότε είναι εκτός συζήτησης. Μπορεί σήμερα προσεγγίσεις προ του 1985, στους φέροντες οργανισμούς της εποχής, να τις θεωρούμε για πέταμα (όχι και άδικα), ιδίως για τα οριζόντια φορτία, παρόλα αυτά έχοντας μια κατασκευή σεβόμαστε την διαμόρφωση της, όπως είχε (καλώς ή κακώς) ή καλύτερα όπως θα έπρεπε να είχε διαμορφωθεί τότε. Άρα είτε κατασκευάζεις ένα "κουτούκι" (πάνα από την ταράτσα) από σκυρόδεμα στο οποίο εγκιβωτίζεις τις αναμονές αυτές με τους γάντζους τους (που θα τους διαμορφώσεις στο ύψους του εγκιβωτισμού), είτε θα φτιάξεις μια πλάκα αγκύρωσης στην οποία θα συγκολλήσεις τις αναμονές αυτές.
  8. Η βασική χρήση του πράγματι είναι η μεταφορά κατακόρυφων δυνάμεων από το κινητό κυρίως (συμβατές παραμορφώσεις του άκρου δύο προβόλων που σε κάποια στιγμή φορτίζονται ανομοιόμορφα) και αυτό να γίνεται με τις μικρότερες δυνατές ανοχές, για να μην δημιουργείται θόρυβος και υπάρχει δευτερογενής καταπόνηση (από κρούσεις) στο φορέα. Μια χρήση που έχουν ακόμη είναι ο εξαναγκασμός των δύο τμημάτων της γέφυρας να συμπέσουν όταν η γέφυρα επιστρέφει στη θέση της και "κλείνει". Συνεπώς η παραλαβή ανοχών κατά την σύνδεση. Ο εξαναγκασμός αυτός απαιτεί οριζόντιες δυνάμεις και άρα η κατασκευή αυτή έχει την δυνατότητα παραλαβής και οριζόντιων δυνάμεων. Επίσης όμως και κατά την οριζόντια φόρτιση του φορέα σε λειτουργία, ατύχημα ή σεισμό. Δεν έχει όμως σχέση η διεύθυνση των δυνάμεων που αναλαμβάνονται με την διάταξη τους (οριζόντια ή κατακόρυφα). Αυτή η διάταξη δεν μπορούσε να γίνει με σταθερούς πίρους, πρώτα από όλα γιατί αυτό απαιτούσε ο μηχανισμός κίνησης να έχει αυτή την ικανότητα (δεν την είχε) και δεύτερο διότι ο έλεγχος είναι καλύτερος με τον τρόπο αυτό. Οι σταθεροί πίροι που υπήρχαν είχαν κύλιστρα για την υποδοχή του ενός τμήματος μέσα στο άλλο και πολύ μεγάλες ανοχές (που είχαν περαιτέρω αυξηθεί λόγω χρήσης και προσκρούσεων στη γέφυρα), ενώ η επισκευή τους ήταν αμφίβολη και ακριβή. Υπάρχουν φωτογραφίες τους σε προηγούμενη δημοσίευση μου.
  9. @spy1551: Βιάζεσαι. Αν έχω κρίσιμους τους κοχλίες τότε αναγκάζομαι να επιλέγω μεγαλύτερη διάμετρο άρα μεγαλύτερα ελάσματα ..... Έχουν όταν ανακατεύεται στην σύνδεση η αντοχή του τοιχώματος τους. Η σύνδεση αυτή, για την οποία μιλάμε είναι μια σύνδεση χωρίς ιδιαιτερότητα (είδα τα κόκκινα σου).
  10. Δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει μέγιστη τιμή, δεν χρησιμοποιώ προγράμματα για συνδέσεις. Αρά κρατάς την μεγαλύτερη πλάκα σε πάχος που έβγαλες. Για τους κοχλίες χρησιμοποιώ πάντοτε 4.6 εκτός αν πρέπει να βάλω μεγαλύτερης αντοχής (πχ δεν έχω χώρο). και τότε το σημειώνω έντονα στα σχέδια. Πρόσεξε την επιπλέον δύναμη που θα αναπτυχθεί στους κοχλίες σου από την παραμόρφωση της μετωπικής πλάκας. @spy1551: Δεν είναι η συνδεση αυτή ειδικό πρόβλημα κοίλων διατομών. Μια κοινη μεταλικη σύνδεση είναι.
  11. Δεν καταλαβαίνω καλά τι σύνδεση κάνεις και ποιός έλεγχος είναι αυτός. Το tp είναι πάχος παρένθετης πλάκας πχ;
  12. Νίκο θα στενοχωρήσω αλλά έχω αντίθετη άποψη σε αυτά που λες: Το "σφιχτό" κανονιστικό πλαίσιο είναι μια "ευλογία" διότι ο μηχανικός δεν είναι Θεός και το πλαίσιο αυτό δίνει μια μεγάλη βοήθεια αφού περιγράφει τα ελάχιστα ζητούμενα. Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι θέτει μια βάση συνεννόησης και ότι οι κατασκευές έχουν ένα ελάχιστο (συγκεκριμένο και γνωστό σε όλους). Επίσης τα πρότυπα καθορίζουν υλικά με τα οποία, με γνωστά χαρακτηριστικά, μπορεί κάποιος να σχεδιάσει. Αντίθετα νομίζω ότι την φαντασία την απελευθερώνουν και περιορίζουν την αυθαιρεσία. Αν στον τόπο μας δεν γίνονται έργα με φαντασία δεν είναι το κανονιστικό πλαίσιο που φταίει γι αυτό. Οι αιτίες είναι αλλού και απόδειξη άλλα κράτη με τα ίδια κανονιστικά πλαίσια που κάνουν θαύματα Πάλι θα διαφωνήσω, και δεν είμαι Δον Κιχώτης. Δεν συναρτάται η ποιότητα της μελέτης από το ύψος της αμοιβής. Αν τώρα οι αμοιβές είναι χαμηλά είναι οι ίδιοι οι συνάδερφοι που τις έκαναν έτσι και η πρόθεση της πολιτείας (γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν γίνεται επίτηδες) να επιτρέπει την αυθαιρεσία. Η γέφυρα αυτή το 1996 που έγινε η μελέτη της ανακαίνισης της συμμορφώθηκε με το DIN 1072-85, DIN 18800-90, τον ΝΕΑΚ και την Ε39/93 ελέγχθηκε από την ΔΜΕΟγ και εγκρίθηκε.
  13. Και επειδή σας βλέπω "ζεστούς" δείτε και αυτό, είναι από το Τέξας πάλι, αλλά εκτός θέματος. Είναι και σε υψηλή ανάλυση θα το ευχαριστηθείτε . ΥΓ: Προσέξτε μάλιστα την φωτιά από το προπορευόμενο "ακαριαίο".
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.