Μετάβαση στο περιεχόμενο

panosz

Members
  • Περιεχόμενα

    105
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

panosz's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Helpful Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

3

Φήμη στην κοινότητα

  1. Νομίζω ότι αυτό που (υποτίθεται) θεραπεύει η παρ. 1α του άρθρου 16 του Ν.5142 είναι η περίπτωση που τα περιγράμματα των διαμερισμάτων διαφοροποιούνται στην πράξη από την κάτοψη της σύστασης. Βέβαια, θέτει ως προϋπόθεση πέρα από την ύπαρξη από την αρχική κατασκευή, την τακτοποίηση. Και εδώ νομίζω ότι είναι η λούμπα: έστω το διαμέρισμα Α έχει καταλάβει χώρο του Β (σύμφωνα με την κάτοψη της σύστασης) και έχει δώσει χώρο στο Γ, εντός του περιγράμματος του κτιρίου. Άρα έχω διαμερισμάτωση χωρίς ΥΔ. Για να τακτοποιήσεις την αλλαγή με το Γ έστω ότι γίνεται μονομερώς αφού θίγεται η δική σου ιδιοκτησία, αλλά για το Β πως θα γίνει αφού παραβιάζεις έτερη ιδιοκτησία; Επομένως καταλήγουμε στην παρ. 9Α του άρθρου 98 του Ν.4495/2017 που δεν αποσαφηνίζει αν η τακτοποίηση μπορεί να γίνει μονομερώς, αλλά έλεγε ότι η τροποποίηση της σύστασης μπορεί να γίνει μόνο από τους επηρεαζόμενους. Δηλ. αυτή είναι η ουσιαστική αλλαγή, ότι πλέον χρειάζεσαι συναίνεση μόνο για την τακτοποίηση; (γιατί νομίζω ότι κάνει τζιζ να τακτοποιήσεις επέκταση σε ξένη ιδιοκτησία μονομερώς) Και έστω ότι γίνεται και η μονομερής τροποποίηση χωρίς να θίγονται τα ποσοστά συνιδιοκτησίας των επηρεαζόμενων. Με τα ποσοστά δαπανών τι γίνεται; Θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν άλλα αντί άλλων; Πως θα γίνει τροποποίηση των ποσοστών δαπανών μονομερώς; Με λίγα λόγια, βλέπω πολλά θέματα να παραμένουν και δεν σκοπεύω να βιαστώ στην εφαρμογή του.
  2. Αντιμετωπίζω και εγώ το πρόβλημα ανασκαφών - εύρεσης στοιχείων αρχαίων αδειών: Άδεια πολυκατοικίας του 1972 έχει χαθεί από το αρχείο της πολεοδομίας (έχει χαθεί ακόμα και το στέλεχος!). Ως δια μαγείας στο αρχείο ενός ιδιοκτήτη βρέθηκαν το στέλεχος και οι εγκεκριμένες κατόψεις (εκτός του ισογείου), μία τομή, μία όψη, αλλά όχι το τοπογραφικό. Στη σύσταση έχουν συμπεριληφθεί οι ίδιες κατόψεις με αυτές που βρέθηκαν και τοπογραφικό με υπολογισμούς που συμφωνούν με τις κατόψεις και το σκαρίφημα του στελέχους χωρίς όμως σφραγίδα πολεοδομίας. Θέλω να τακτοποιήσω μεταγενέστερη αυθαίρετη προσθήκη κατ' επέκταση του δώματος. Ποια η γνώμη σας: μπορώ να ελέγξω τη νομιμότητα με τα ανευρεθέντα (κάτοψη δώματος, τομή και σκαρίφημα στελέχους) ή θα πρέπει να υποβάλλω φάκελο αποτύπωσης κτιρίου; Με προβληματίζει ότι στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να κάνω τοπογραφικό για όλη την πολυκατοικία και υπολογισμούς μεγεθών με βάσει έναν παλιό κανονισμό που δεν ξέρω και όλα αυτά για να τακτοποιήσω κάτι αρκετά μικρό (~10τμ) σε εξίσου μικρό διαμέρισμα (~15τμ) ενώ η πολυκατοικία είναι μεγάλη...
  3. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ψάχνω τρόπο να κλείσω δήλωση 4178 μαιζονέτας για λογαριασμό συναδέλφου που αποχώρησε. Είδα ότι ακόμα παλιότερα είχαν κάνει και δηλώσεις 3843 ανά όροφο της μαιζονέτας (γιατί δεν ξέρω) που πληρώθηκαν αλλά δεν παραιώθηκαν (ούτε αυτό ξέρω γιατί), οπότε έχω δύο δηλώσεις για μία οριζόντια. Από αυτές η μία είναι σωστή με τα τότε ισχύοντα (είχε υπολογίσει επιφάνεια δαπέδου σε Η/Χ), ενώ η άλλη που περιλαμβάνει Η/Χ του άλλου ορόφου και σοφίτα έχει λάθη στη σοφίτα. Σκέφτομαι να συμψηφίσω την προβληματική δήλωση και να περαιώσω την άλλη με τς διατάξεις του 3843, σημειώνοντας στην κάτοψη ότι ο χώρος της είναι ρυθμισμένος. Καμία γνώμη;
  4. Συνάδελφοι καλησπέρα. Αντιμετωπίζω περίπτωση ακινήτου με δήλωση 4178 σε υπαγωγή χωρίς δικαιολογητικά. Ο συνάδελφος αποχώρησε και ανέλαβα να τη κλείσω. Φτιάχνοντας τα δικαιολογητικά βλέπω ότι κάποιοι συντελεστές είχαν μπει ως μη όφειλαν (συντελεστής πλάγιας απόστασης για ολόκληρη κατασκευή, ακόμα και για το τμήμα της εκτός Δ), οπότε το σωστό πρόστιμο είναι μικρότερο. Έχω το δικαίωμα να τροποποιήσω το πρόστιμο ή ο 4178 είναι μόνο για να ανέβουν δικαιολογητικά και να κλείσει η δήλωση; Για οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να τη μεταφέρω στο 4495;
  5. Συνάδελφοι καλημέρα. Εγώ αντιμετωπίζω το εξής θέμα: σε άδεια κατηγορία 1 με προέγκριση προ Ν4759 και μεταγενεστερη ενημέρωση μελετών θέλουμε να κάνουμε τη τελική αναθεώρηση για να κλείσει η άδεια με αλλαγές στην επιφάνεια του υπογείου (εκτός δόμησης) και τον περιβάλλοντα χώρο, συνεπώς με αλλαγές στο διάγραμμα κάλυψης, αλλά χωρίς αλλαγή των μεγεθών κάλυψης, δόμησης και ύψους του κτιρίου. α) χρειαζεται προέγκριση η αναθεώρηση επειδή είμαστε εκτός σχεδίου χωρίς κτηματολόγιο (κατ. 1) ή όχι επειδή δεν έχουμε μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών και β) η αναθεώρηση (ή η προέγκριση) θα γίνει σε συνέχεια της άδειας ή της μεταγενέστερης ενημέρωσής της; Κάθε άποψη καλοδεχούμενη.
  6. Νομίζω ότι το άρθρο 86 του Ν.4495/2017 είναι σαφές: "Στις διατάξεις των άρθρων 96 επ. υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες ο φέρων οργανισμός της αυθαίρετης κατασκευής έχει εκτελεστεί ή η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης έχει εγκατασταθεί πριν από τις 28.7.2011."
  7. Καλημέρα συνάδελφοι. Σε περίπτωση κτιρίου με επιφάνεια ανωδομής μικρότερη των 200 τμ και ορόφου < 70 τμ, αλλα τελευταία στάθμη > 9 μ, ο υποχρεωτικός πλέον ανελκυστήρας οφείλει να εχει διαστάσεις ΑΜΕΑ ή αρκεί να ειναι πχ 0,90x1,00 βάσει του πληθυσμού του κτιρίου; Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη.
  8. Όσον αφορά την 1η ερώτηση φαντάζομαι ότι είναι σαφές ότι κατ. 1 δεν χρειάζεται επιτροπή της παρ. 2 του άρθρου 116, σωστά; Με αυτό το δεδομένο φτάνω στη 2η ερώτηση και ο συλλογισμός μου είναι ο εξής: - ο οικισμός με το αυθαίρετο κτίσμα είναι κάτω των 5000 κατ. και η κατασκευή προηγείται του χαρακτηρισμού του ως παραδοσιακού, συνεπώς σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 116 χρειάζεται τεχνική έκθεση μηχανικού "στην οποία τεκμηριώνεται ότι η αυθαίρετη κατασκευή προσαρμόζεται και δεν αντίκειται στους γενικούς μορφολογικούς κανόνες που τίθενται από τις ειδικές διατάξεις". - στους μορφολογικούς κανόνες του χαρακτηρισμού περιλαμβάνεται η επιβολή κατασκευής κεραμοσκεπής. - επομένως με ποιο τρόπο θα τεκμηριώνεται στην τεχνική έκθεση η προσαρμογή στους μορφολογικούς κανόνες; Θα πρέπει να προβλεφθεί η κατασκευή της και με ποια διαδικασία, αφού δεν ακολουθείται η διαδικασία της επιτροπής;
  9. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Αντίθετα αν το κτίριο είναι κατηγορία 1, δεν εμπίπτει στην παρ. 2 και αρκεί τεχνική έκθεση μηχανικού; ΤΙ γίνεται όμως αν στον οικισμό πλέον ισχύει υποχρεωτική στέγη, ενώ το κτίριο της δεκαετίας του 70 είναι πλακοσκεπές; Οφείλει να συμμορφωθεί και με ποιά διαδικασία;
  10. Συνάδελφοι καλησπέρα. Δύο ερωτήσεις από εμένα γιατί μάλλον έχω μπερδευτεί (και) με αυτό το άρθρο: α) σε παραδοσιακό οικισμό κάτω των 2000 κατ. που κηρύχθηκε το 1988, κτίριο κατ. 2 (προ του 1983) περνάει επιτροπή; β) υπάρχει κάπου που μπορούμε να βρούμε τα ιστορικά κέντρα, ιστορικούς τόπους κτλ; Οι περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές ποιες είναι; Ευχαριστώ και καλό κουράγιο.
  11. Και εγώ αυτό σκεφτόμουν, να το δηλώσω ως διαμερισμάτωση. Αλλά με προβλημάτισε ο νόμος: "Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας.....". Και εμένα η διαφορά δεν είναι σε σχέση με την κάτοψη της άδειας, αλλά με την κάτοψη των συμβολαίων.
  12. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι. Εγώ αντιμετωπίζω άλλη περίπτωση, που στην άδεια προβλεπόταν ένα διαμέρισμα, στα συμβόλαια δύο, ενώ στην πράξη κατασκευάστηκε ένα (του ίδιου ιδιοκτήτη). Προφανώς το ένα διαμέρισμα των συμβολαίων όλα τα χρόνια φαίνονταν κενό, ενώ το "άλλο" ηλεκτροδοτούμενο. Πως θα μπορούσε να ξεπεραστεί αυτή η ασυνέπεια; Διαμερισμάτωση δεν έχω, αφού η πραγματικότητα συμφωνεί με την άδεια και εργασίες δεν χρειάζεται να γίνουν αφού το διαμέρισμα είναι ήδη ένα. Αρκεί απλά και μόνο τροποποίηση της σύστασης;
  13. Θα κάνω κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τη δυνατότητα οικοδόμησης οικοπεδου ~6x10 = 60 τμ σε περιοχή εντός σχεδίου με παρέκκλιση 70 τμ για να καταλάβω τις προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 25 του Ν.1337: α) Πλευρά > 5 m σε κοινόχρηστο χώρο (το έχουμε - είναι γωνιακό) β) Μέσα σε αυτά, βάσει του ισχύοντος συντελεστή δόμησης της περιοχής και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικά ακάλυπτων χώρων, εγγράφεται κτίριο εμβαδού τουλάχιστον 50 m2 και ελάχιστης πλευράς 5 m. Από που προκύπτει αυτό που θεωρούν όλοι οι συνάδελφοι ότι πρέπει να εγγράφεται κτίριο κάλυψης 50 τμ και όχι π.χ. κτίριο εμβαδού 25 + 25 τμ σε δύο όροφους; Το εδάφιο β γράφει για εμβαδόν κτιρίου βάσει του ισχύοντος συντελεστή δόμησης και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών ακαλύπτων. Η λέξη κάλυψη δεν αναφέρεται πουθενά. Ακόμα όμως και αν θεωρηθεί ότι πρέπει να τηρηθεί το εμβαδόν των 50 τμ σε μία στάθμη και με τήρηση της επιτρεπόμενης κάλυψης του 70% στο ισόγειο, αυτό δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί π.χ. με ερκερ 80 εκ. στον όροφο (στην περίπτωση μου οριακά); Η μη αναφορά του όρου της κάλυψης στις προϋποθέσεις θεωρώ ότι δημιουργεί κάποια σύγχυση, εκτός αν υπάρχει κάτι που μου διαφεύγει....
  14. Συνάδελφοι καλησπέρα. Αντιμετωπίζω περίπτωση με γήπεδο εντός ζώνης οικισμού, όμορο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Κόρινθος, όπου η ζώνη απαλλοτρίωσης απέχει ~40 μ. από τον άξονα της οδού, χωρίς να έχει κατασκευαστεί SR στο ενδιάμεσο (το οποίο είναι της τάξης των 25 μ.). Αποτέλεσμα είναι ότι με απόσταση 40 μ. από το όριο απαλλοτρίωσης η ιδιοκτησία να είναι μη οικοδομήσιμη, ενώ αν είχε φτιαχτεί SR να οικοδομούνταν άνετα (με απόσταση ασφαλείας 20 μ από τον άξονά της βάσει άρθρου 2 ΠΔ 209/98). Έχει κανείς υπόψιν του αν υπάρχει πρόβλεψη για τέτοιες περιπτώσεις ή πως θα μπορούσε να διερευνηθεί η πρόβλεψη ή μη SR και αν αυτή μπορεί να επηρεάσει την οικοδομησιμότητα ενός γηπέδου; Ευχαριστώ
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.