-
Περιεχόμενα
13.518 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Days Won
38
Engineer last won the day on Ιανουάριος 7
Engineer had the most liked content!
Σχετικά Engineer

Contact Methods
-
Website
https://www.michanikos.gr
Profile Information
-
Φύλο
Δεν απαντώ
-
Επάγγελμα
Μηχανικός
-
Ειδικότητα
Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Engineer's Achievements
-
Η απόφαση έγινε δεκτή από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και ισχύει από την ημερομηνία έκδοσής της έως και τις 28 Μαΐου 2025, με σκοπό την άμεση διαχείριση των συνεπειών των κατολισθητικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ημέρες. Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, η κήρυξη αποσκοπεί στην κάλυψη εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των επιπτώσεων που έχουν προκύψει, κυρίως στις περιοχές όπου παρατηρούνται σημαντικές εδαφικές διαταραχές. Όπως ανέφερε ο καθηγητής και πρόεδρος της Μόνιμης Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Πολιτικής Προστασίας Κρήτης, έχουν καταγραφεί δύο κύριες ρηγματώσεις μήκους περίπου 150 μέτρων. Διερευνάται αν πρόκειται για εδαφική διάρρηξη, κατολίσθηση, περιστροφική ολίσθηση, διαφορική καθίζηση ή ρευστοποίηση των εδαφών, με πιθανότερη εκδοχή, όπως σημείωσε ο κ. Λέκκας με επιφύλαξη, μια τεκτονική διάρρηξη που δεν σχετίζεται με σεισμικό φαινόμενο. Ο ίδιος χαρακτήρισε τις ζημιές «μικρές αλλά ελεγχόμενες», επιχειρώντας να καθησυχάσει τους κατοίκους της περιοχής, ενώ τόνισε ότι θα συνεχιστεί η συστηματική παρακολούθηση του φαινομένου με νέες μετρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive και της ΕΡΤ, τουλάχιστον 20 κατοικίες έχουν υποστεί ζημιές, με εννέα από αυτές να χαρακτηρίζονται «κίτρινες», γεγονός που απαιτεί την προσωρινή εκκένωσή τους. Οι τοπικές αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες για τη στήριξη των πληγέντων. Στο χωριό Βούτες, εικόνες δείχνουν έντονες ρηγματώσεις σε τοίχους σπιτιών, δρόμους και άλλες υποδομές, με τους κατοίκους να βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση αβεβαιότητας. Μέσα στις επόμενες ώρες αναμένονται επιστημονικές ανακοινώσεις που θα ρίξουν φως στα ακριβή αίτια του φαινομένου και θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα. View full είδηση
-
Η απόφαση έγινε δεκτή από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και ισχύει από την ημερομηνία έκδοσής της έως και τις 28 Μαΐου 2025, με σκοπό την άμεση διαχείριση των συνεπειών των κατολισθητικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ημέρες. Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, η κήρυξη αποσκοπεί στην κάλυψη εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των επιπτώσεων που έχουν προκύψει, κυρίως στις περιοχές όπου παρατηρούνται σημαντικές εδαφικές διαταραχές. Όπως ανέφερε ο καθηγητής και πρόεδρος της Μόνιμης Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Πολιτικής Προστασίας Κρήτης, έχουν καταγραφεί δύο κύριες ρηγματώσεις μήκους περίπου 150 μέτρων. Διερευνάται αν πρόκειται για εδαφική διάρρηξη, κατολίσθηση, περιστροφική ολίσθηση, διαφορική καθίζηση ή ρευστοποίηση των εδαφών, με πιθανότερη εκδοχή, όπως σημείωσε ο κ. Λέκκας με επιφύλαξη, μια τεκτονική διάρρηξη που δεν σχετίζεται με σεισμικό φαινόμενο. Ο ίδιος χαρακτήρισε τις ζημιές «μικρές αλλά ελεγχόμενες», επιχειρώντας να καθησυχάσει τους κατοίκους της περιοχής, ενώ τόνισε ότι θα συνεχιστεί η συστηματική παρακολούθηση του φαινομένου με νέες μετρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive και της ΕΡΤ, τουλάχιστον 20 κατοικίες έχουν υποστεί ζημιές, με εννέα από αυτές να χαρακτηρίζονται «κίτρινες», γεγονός που απαιτεί την προσωρινή εκκένωσή τους. Οι τοπικές αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες για τη στήριξη των πληγέντων. Στο χωριό Βούτες, εικόνες δείχνουν έντονες ρηγματώσεις σε τοίχους σπιτιών, δρόμους και άλλες υποδομές, με τους κατοίκους να βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση αβεβαιότητας. Μέσα στις επόμενες ώρες αναμένονται επιστημονικές ανακοινώσεις που θα ρίξουν φως στα ακριβή αίτια του φαινομένου και θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα.
-
Άπιαστο όνειρο τείνουν να γίνουν τα ακίνητα για τους Έλληνες καθώς οι τιμές έχουν εκτιναχθεί σε επίπεδα αρκετά υψηλότερα από το ρεκόρ του 2008 και όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των τιμών πώλησης κατοικιών στην Ελλάδα είναι δυσανάλογη με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Πρόσφατη έρευνα της Focus Bari για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα αναφέρει ότι σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης ακινήτου μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια, σε μια αγορά όπου οι περισσότεροι έχουν ήδη ιδιοκτησία και το γενικότερο κλίμα προτρέπει σε συγκράτηση. Η εστίες – φωτιά για τα ακίνητα Σε νέα οικονομική μελέτη της Alpha Bank επιβεβαιώνεται η δυσκολία πρόσβασης στην αγορά κατοικίας εξαιτίας της μεγάλης ανόδου των τιμών τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την έρευνα, το 54% των συμμετεχόντων θεωρεί την αγορά κατοικίας ανέφικτη σήμερα και το 39% δύσκολα εφικτή. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν κατά 13,9% το 2023 και 8,7% το 2024. Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,2% και 11,2% αντιστοίχως. Την ίδια περίοδο, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κατέγραψε μεν αύξηση, αλλά με βραδύτερο ρυθμό (2023: 8,1%, εννεάμηνο 2024: 5,6%, σε ετήσια βάση). «Η υψηλότερη ταχύτητα με την οποία κινούνται οι τιμές των ακινήτων σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αντανακλά την επιδείνωση των συνθηκών απόκτησης προσιτής κατοικίας στη χώρα μας», αναφέρει η Alpha Bank στην ανάλυσή της. Μάλιστα, ο δείκτης τιμής κατοικίας προς εισόδημα παραμένει πάνω από τον μακροχρόνιο μέσο όρο, υποδεικνύοντας αυξανόμενες πιέσεις στην προσβασιμότητα στην αγορά ακινήτων. Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μελλοντική εξέλιξη των τιμών και των ενοικίων τα επόμενα πέντε χρόνια είναι: οι κυβερνητικές/φορολογικές πολιτικές, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, τα επιτόκια, η οικονομική ανάκαμψη, οι διεθνείς εξελίξεις, η αστικοποίηση, οι αλλαγές στις ανάγκες των κατοίκων, η εισαγωγή ρυθμίσεων στο περιβάλλον της αγοράς κατοικιών, η αυξημένη καταναλωτική αυτοπεποίθηση και η κλιματική αλλαγή. Ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι όχι μόνο δεν αναμένεται κάποια μείωση τιμών τα επόμενα χρόνια, αλλά ακόμα και η προσδοκώμενη κάμψη στον ρυθμό αύξησης που βλέπουμε κάθε χρόνο θα είναι μικρή, έως ότου οι τιμές της ελληνικής αγοράς φτάσουν σε σημείο ισορροπίας με τη ζήτηση από το εξωτερικό. Τον κώδωνα του κινδύνου για τις αυξήσεις των τιμών στα ακίνητα κρούει και η Eurobank. Σε ανάλυσή της, η τράπεζα αποδίδει την εκρηκτική άνοδο των τιμών των διαμερισμάτων, πέρα από τη μειωμένη προσφορά, στην αύξηση της ζήτησης, η οποία οφείλεται στους εξής παράγοντες: Πρώτον, στην ενίσχυση του τουρισμού και των βραχυχρόνιων μισθώσεων, δεύτερον, την ανάκαμψη της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας και τρίτον, το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό στα πλαίσια του προγράμματος Golden Visa. Οι πιο ακριβές περιοχές Αποκαλυπτική είναι και τα στοιχεία προς πώληση σε όλη την Ελλάδα κατά το 1ο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε ο SPI, ο δείκτης τιμών του Spitogatos. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με αισθητές αυξήσεις στις τιμές πώλησης και ενοικίασης ακινήτων σε όλη την επικράτεια. Τα Νότια Προάστια της Αττικής συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης ως η ακριβότερη περιοχή για αγορά κατοικίας κατά το 1ο τρίμηνο του 2025. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες, συνεχίζοντας να προσελκύουν έντονο ενδιαφέρον από εγχώριους και διεθνείς αγοραστές. Ακολουθούν τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, γνωστά για το πράσινο και την υψηλή ποιότητα ζωής που προσφέρουν, καθώς και ο Νομός Λευκάδας. Τo top 5 συμπληρώνει ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Κρήτης, τα Χανιά, με μέση ζητούμενη τιμή 2.636 €/τ.μ. Η έρευνα εστιάζει και στις περιοχές που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στη μέση ζητούμενη τιμή στην πώληση κατοικίας στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, οι περιοχές της Αττικής που σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση μέσης ζητούμενης τιμής πώλησης κατοικίας το 1ο τρίμηνο του 2025 είναι: το Πέραμα (28,9%), η Δραπετσώνα (28,3%) και τα Άνω Πατήσια (23,4%). Στη Θεσσαλονίκη, οι περιοχές Καλλιθέα (23,4%), Βούλγαρη-Ντεπώ-Μαρτίου (23,0%) και Βαρδάρης-Λαχανόκηποι (22,6%) καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στη μέση ζητούμενη τιμή κατοικίας προς πώληση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 1ου τριμήνου του 2025. View full είδηση
-
Άπιαστο όνειρο τείνουν να γίνουν τα ακίνητα για τους Έλληνες καθώς οι τιμές έχουν εκτιναχθεί σε επίπεδα αρκετά υψηλότερα από το ρεκόρ του 2008 και όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των τιμών πώλησης κατοικιών στην Ελλάδα είναι δυσανάλογη με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Πρόσφατη έρευνα της Focus Bari για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα αναφέρει ότι σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης ακινήτου μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια, σε μια αγορά όπου οι περισσότεροι έχουν ήδη ιδιοκτησία και το γενικότερο κλίμα προτρέπει σε συγκράτηση. Η εστίες – φωτιά για τα ακίνητα Σε νέα οικονομική μελέτη της Alpha Bank επιβεβαιώνεται η δυσκολία πρόσβασης στην αγορά κατοικίας εξαιτίας της μεγάλης ανόδου των τιμών τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την έρευνα, το 54% των συμμετεχόντων θεωρεί την αγορά κατοικίας ανέφικτη σήμερα και το 39% δύσκολα εφικτή. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν κατά 13,9% το 2023 και 8,7% το 2024. Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,2% και 11,2% αντιστοίχως. Την ίδια περίοδο, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κατέγραψε μεν αύξηση, αλλά με βραδύτερο ρυθμό (2023: 8,1%, εννεάμηνο 2024: 5,6%, σε ετήσια βάση). «Η υψηλότερη ταχύτητα με την οποία κινούνται οι τιμές των ακινήτων σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αντανακλά την επιδείνωση των συνθηκών απόκτησης προσιτής κατοικίας στη χώρα μας», αναφέρει η Alpha Bank στην ανάλυσή της. Μάλιστα, ο δείκτης τιμής κατοικίας προς εισόδημα παραμένει πάνω από τον μακροχρόνιο μέσο όρο, υποδεικνύοντας αυξανόμενες πιέσεις στην προσβασιμότητα στην αγορά ακινήτων. Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μελλοντική εξέλιξη των τιμών και των ενοικίων τα επόμενα πέντε χρόνια είναι: οι κυβερνητικές/φορολογικές πολιτικές, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, τα επιτόκια, η οικονομική ανάκαμψη, οι διεθνείς εξελίξεις, η αστικοποίηση, οι αλλαγές στις ανάγκες των κατοίκων, η εισαγωγή ρυθμίσεων στο περιβάλλον της αγοράς κατοικιών, η αυξημένη καταναλωτική αυτοπεποίθηση και η κλιματική αλλαγή. Ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι όχι μόνο δεν αναμένεται κάποια μείωση τιμών τα επόμενα χρόνια, αλλά ακόμα και η προσδοκώμενη κάμψη στον ρυθμό αύξησης που βλέπουμε κάθε χρόνο θα είναι μικρή, έως ότου οι τιμές της ελληνικής αγοράς φτάσουν σε σημείο ισορροπίας με τη ζήτηση από το εξωτερικό. Τον κώδωνα του κινδύνου για τις αυξήσεις των τιμών στα ακίνητα κρούει και η Eurobank. Σε ανάλυσή της, η τράπεζα αποδίδει την εκρηκτική άνοδο των τιμών των διαμερισμάτων, πέρα από τη μειωμένη προσφορά, στην αύξηση της ζήτησης, η οποία οφείλεται στους εξής παράγοντες: Πρώτον, στην ενίσχυση του τουρισμού και των βραχυχρόνιων μισθώσεων, δεύτερον, την ανάκαμψη της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας και τρίτον, το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό στα πλαίσια του προγράμματος Golden Visa. Οι πιο ακριβές περιοχές Αποκαλυπτική είναι και τα στοιχεία προς πώληση σε όλη την Ελλάδα κατά το 1ο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε ο SPI, ο δείκτης τιμών του Spitogatos. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με αισθητές αυξήσεις στις τιμές πώλησης και ενοικίασης ακινήτων σε όλη την επικράτεια. Τα Νότια Προάστια της Αττικής συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης ως η ακριβότερη περιοχή για αγορά κατοικίας κατά το 1ο τρίμηνο του 2025. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες, συνεχίζοντας να προσελκύουν έντονο ενδιαφέρον από εγχώριους και διεθνείς αγοραστές. Ακολουθούν τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, γνωστά για το πράσινο και την υψηλή ποιότητα ζωής που προσφέρουν, καθώς και ο Νομός Λευκάδας. Τo top 5 συμπληρώνει ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Κρήτης, τα Χανιά, με μέση ζητούμενη τιμή 2.636 €/τ.μ. Η έρευνα εστιάζει και στις περιοχές που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στη μέση ζητούμενη τιμή στην πώληση κατοικίας στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, οι περιοχές της Αττικής που σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση μέσης ζητούμενης τιμής πώλησης κατοικίας το 1ο τρίμηνο του 2025 είναι: το Πέραμα (28,9%), η Δραπετσώνα (28,3%) και τα Άνω Πατήσια (23,4%). Στη Θεσσαλονίκη, οι περιοχές Καλλιθέα (23,4%), Βούλγαρη-Ντεπώ-Μαρτίου (23,0%) και Βαρδάρης-Λαχανόκηποι (22,6%) καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στη μέση ζητούμενη τιμή κατοικίας προς πώληση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 1ου τριμήνου του 2025.
-
Με τη στάθμη της θάλασσας να σημειώνει άνοδο ρεκόρ λόγω κλιματικής κρίσης, ορισμένες περιοχές της Ελλάδας αναμένεται να χαθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται οι περιοχές που είναι περιμετρικά του Αμβρακικού Κόλπου, περιοχές του Μεσολογγίου και της Λαμίας. Υπενθυμίζεται, δε, πως σύμφωνα με την 6η έκθεση αξιολόγησης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή του Κλίματος του ΟΗΕ (IPCC), η παγκόσμια μέση άνοδος της στάθμης της θάλασσας μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα θα εξαρτηθεί από το μέγεθος της υπερθέρμανσης. Όσον αφορά την Ελλάδα, στην περίπτωση που το 2100 έχουμε μια υπερθέρμανση 3 βαθμών Κελσίου, εκτιμάται ότι η άνοδος της στάθμης θα κυμανθεί στα 0,5-0,7 μέτρα. Οι ακτές της όμως ενδέχεται να δουν τιμές πέραν αυτού του εύρους λόγω κάθετων μετατοπίσεων της στεριάς και άλλων παραγόντων. View full είδηση
-
Με τη στάθμη της θάλασσας να σημειώνει άνοδο ρεκόρ λόγω κλιματικής κρίσης, ορισμένες περιοχές της Ελλάδας αναμένεται να χαθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται οι περιοχές που είναι περιμετρικά του Αμβρακικού Κόλπου, περιοχές του Μεσολογγίου και της Λαμίας. Υπενθυμίζεται, δε, πως σύμφωνα με την 6η έκθεση αξιολόγησης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή του Κλίματος του ΟΗΕ (IPCC), η παγκόσμια μέση άνοδος της στάθμης της θάλασσας μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα θα εξαρτηθεί από το μέγεθος της υπερθέρμανσης. Όσον αφορά την Ελλάδα, στην περίπτωση που το 2100 έχουμε μια υπερθέρμανση 3 βαθμών Κελσίου, εκτιμάται ότι η άνοδος της στάθμης θα κυμανθεί στα 0,5-0,7 μέτρα. Οι ακτές της όμως ενδέχεται να δουν τιμές πέραν αυτού του εύρους λόγω κάθετων μετατοπίσεων της στεριάς και άλλων παραγόντων.
-
Επεκτείνεται και για το τρέχον έτος η φορολογική ελάφρυνση για όσους αναβαθμίσουν ενεργειακά, λειτουργικά ή αισθητικά τα ακίνητά τους. Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη θα ισχύσει και για το 2025 η έκπτωση φόρου έως 3.200 ευρώ κατ’ έτος και για διάστημα πέντε ετών για την ανακαίνιση ή επισκευή των κατοικιών, μετά και το σχετικό αίτημα που είχε υποβάλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ). Η μείωση φόρου μπορεί να φθάσει ακόμα και τις 16.000 ευρώ έως το 2030, αρκεί οι σχετικές δαπάνες να καταβληθούν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι οι σχετικές δαπάνες κατανέμονται ισόποσα σε βάθος πενταετίας και μειώνουν τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος, μέχρι το συνολικό όριο των 16.000 ευρώ. Σημειώνεται πως οι δαπάνες για υλικά λαμβάνονται υπόψη έως του 1/3 του ποσού που διατίθεται για την αξία των υπηρεσιών. Ο υπολογισμός της έκπτωσης Σύμφωνα με το ισχύον μέτρο, η έκπτωση φόρου υπολογίζεται ως εξής: Αν κάποιος δαπανήσει 16.000 ευρώ το 2025 για την ανακαίνιση του σπιτιού του, θα γλιτώσει συνολικά 16.000 ευρώ σε φόρους, επιμερισμένα σε 3.200 ευρώ ανά έτος, από το εκκαθαριστικό του 2026 έως και του 2030. Εάν οι δαπάνες ανέλθουν σε 20.000 ευρώ, η μέγιστη έκπτωση φόρου θα παραμείνει στις 16.000 ευρώ. Δηλαδή, οι επιπλέον 4.000 ευρώ δεν αναγνωρίζονται φορολογικά. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος πραγματοποιήσει δαπάνες ύψους 15.000 ευρώ, θα εξασφαλίσει έκπτωση φόρου 3.000 ευρώ κατ’ έτος, για πέντε χρόνια. Αν οι εργασίες κοστίσουν 12.000 ευρώ, τότε η φοροελάφρυνση θα φτάσει τις 2.400 ευρώ ετησίως, δηλαδή συνολικά 12.000 ευρώ μέχρι το 2030. Για δαπάνη 10.000 ευρώ, η έκπτωση φόρου θα είναι 2.000 ευρώ τον χρόνο. Αν για παράδειγμα, ο φόρος εισοδήματος που θα προκύψει το 2026 είναι 3.000 ευρώ, τότε, με την έκπτωση, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει μόνο 1.000 ευρώ. Αν κάποιος ξοδέψει 8.000 ευρώ για εργασίες, θα μειώνει τον φόρο του κατά 1.600 ευρώ κάθε χρόνο. Σε δαπάνη 5.000 ευρώ, η ετήσια έκπτωση φόρου διαμορφώνεται στα 1.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση δαπάνης 3.000 ευρώ, το ετήσιο όφελος φτάνει τα 600 ευρώ. Προϋποθέσεις Για τη χορήγηση της έκπτωσης θα πρέπει: Οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και να συνοδεύονται από τα αντίστοιχα παραστατικά (τιμολόγια ή αποδείξεις), με αναφορά στο είδος, την αξία της υπηρεσίας, τα στοιχεία του προσώπου (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ) και τα στοιχεία του ακινήτου (ΑΤΑΚ). Σε κοινόχρηστους χώρους, αρκεί η διεύθυνση. Οι δαπάνες δεν πρέπει να έχουν ήδη ενταχθεί σε πρόγραμμα όπως το «Ανακαινίζω» ή το «Εξοικονομώ», να έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2025, να αφορούν ακίνητα στην Ελλάδα και οι παροχές να προέρχονται από επιχειρήσεις με φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα. Οι δαπάνες δεν πρέπει να έχουν εκπέσει ως επαγγελματική δαπάνη για όσους ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Αν το ακίνητο είναι σε συνιδιοκτησία, το όριο της έκπτωσης προσαρμόζεται με βάση το ποσοστό κυριότητας. Σε περίπτωση επικαρπίας ή ψιλής κυριότητας, η έκπτωση περιορίζεται ανάλογα με τη σχετική αξία του δικαιώματος. Για τους κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών, οι δαπάνες που εξοφλούνται από τον διαχειριστή με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών κατανέμονται βάσει χιλιοστών συνιδιοκτησίας. Ο διαχειριστής εκδίδει σχετική βεβαίωση με τον ΑΤΑΚ του κάθε διαμερίσματος που συμμετέχει.
-
- ανακαίνιση
- έκπτωση
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Επεκτείνεται και για το τρέχον έτος η φορολογική ελάφρυνση για όσους αναβαθμίσουν ενεργειακά, λειτουργικά ή αισθητικά τα ακίνητά τους. Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη θα ισχύσει και για το 2025 η έκπτωση φόρου έως 3.200 ευρώ κατ’ έτος και για διάστημα πέντε ετών για την ανακαίνιση ή επισκευή των κατοικιών, μετά και το σχετικό αίτημα που είχε υποβάλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ). Η μείωση φόρου μπορεί να φθάσει ακόμα και τις 16.000 ευρώ έως το 2030, αρκεί οι σχετικές δαπάνες να καταβληθούν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι οι σχετικές δαπάνες κατανέμονται ισόποσα σε βάθος πενταετίας και μειώνουν τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος, μέχρι το συνολικό όριο των 16.000 ευρώ. Σημειώνεται πως οι δαπάνες για υλικά λαμβάνονται υπόψη έως του 1/3 του ποσού που διατίθεται για την αξία των υπηρεσιών. Ο υπολογισμός της έκπτωσης Σύμφωνα με το ισχύον μέτρο, η έκπτωση φόρου υπολογίζεται ως εξής: Αν κάποιος δαπανήσει 16.000 ευρώ το 2025 για την ανακαίνιση του σπιτιού του, θα γλιτώσει συνολικά 16.000 ευρώ σε φόρους, επιμερισμένα σε 3.200 ευρώ ανά έτος, από το εκκαθαριστικό του 2026 έως και του 2030. Εάν οι δαπάνες ανέλθουν σε 20.000 ευρώ, η μέγιστη έκπτωση φόρου θα παραμείνει στις 16.000 ευρώ. Δηλαδή, οι επιπλέον 4.000 ευρώ δεν αναγνωρίζονται φορολογικά. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος πραγματοποιήσει δαπάνες ύψους 15.000 ευρώ, θα εξασφαλίσει έκπτωση φόρου 3.000 ευρώ κατ’ έτος, για πέντε χρόνια. Αν οι εργασίες κοστίσουν 12.000 ευρώ, τότε η φοροελάφρυνση θα φτάσει τις 2.400 ευρώ ετησίως, δηλαδή συνολικά 12.000 ευρώ μέχρι το 2030. Για δαπάνη 10.000 ευρώ, η έκπτωση φόρου θα είναι 2.000 ευρώ τον χρόνο. Αν για παράδειγμα, ο φόρος εισοδήματος που θα προκύψει το 2026 είναι 3.000 ευρώ, τότε, με την έκπτωση, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει μόνο 1.000 ευρώ. Αν κάποιος ξοδέψει 8.000 ευρώ για εργασίες, θα μειώνει τον φόρο του κατά 1.600 ευρώ κάθε χρόνο. Σε δαπάνη 5.000 ευρώ, η ετήσια έκπτωση φόρου διαμορφώνεται στα 1.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση δαπάνης 3.000 ευρώ, το ετήσιο όφελος φτάνει τα 600 ευρώ. Προϋποθέσεις Για τη χορήγηση της έκπτωσης θα πρέπει: Οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και να συνοδεύονται από τα αντίστοιχα παραστατικά (τιμολόγια ή αποδείξεις), με αναφορά στο είδος, την αξία της υπηρεσίας, τα στοιχεία του προσώπου (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ) και τα στοιχεία του ακινήτου (ΑΤΑΚ). Σε κοινόχρηστους χώρους, αρκεί η διεύθυνση. Οι δαπάνες δεν πρέπει να έχουν ήδη ενταχθεί σε πρόγραμμα όπως το «Ανακαινίζω» ή το «Εξοικονομώ», να έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2025, να αφορούν ακίνητα στην Ελλάδα και οι παροχές να προέρχονται από επιχειρήσεις με φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα. Οι δαπάνες δεν πρέπει να έχουν εκπέσει ως επαγγελματική δαπάνη για όσους ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Αν το ακίνητο είναι σε συνιδιοκτησία, το όριο της έκπτωσης προσαρμόζεται με βάση το ποσοστό κυριότητας. Σε περίπτωση επικαρπίας ή ψιλής κυριότητας, η έκπτωση περιορίζεται ανάλογα με τη σχετική αξία του δικαιώματος. Για τους κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών, οι δαπάνες που εξοφλούνται από τον διαχειριστή με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών κατανέμονται βάσει χιλιοστών συνιδιοκτησίας. Ο διαχειριστής εκδίδει σχετική βεβαίωση με τον ΑΤΑΚ του κάθε διαμερίσματος που συμμετέχει. View full είδηση
-
- ανακαίνιση
- έκπτωση
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Ως τις 30 Ιουνίου 2025 η προθεσμία για την πιστοποίηση ανελκυστήρων
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα
Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί διαχειριστές πολυκατοικιών σε όλη τη χώρα, καθώς –παρά την εξάμηνη παράταση που αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης– η διαδικασία συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις για την πιστοποίηση των ανελκυστήρων συνεχίζει να προκαλεί αναστάτωση. Οι πιέσεις αυξάνονται, τα ερωτήματα είναι καθημερινά και οι τεχνικές εταιρείες σπευδουν ανταποκριθούν στη ζήτηση για ελέγχους, παρεμβάσεις και εκδόσεις πιστοποιητικών. Η σχετική προθεσμία για την υποχρεωτική επιθεώρηση και καταχώριση των ανελκυστήρων –που είχε αρχικά οριστεί για τις 31 Δεκεμβρίου 2024– μετατέθηκε για τις 30 Ιουνίου 2025, μετά από αιτήματα της ΠΟΜΙΔΑ και επαγγελματικών φορέων του κλάδου, οι οποίοι προειδοποίησαν ότι χιλιάδες πολυκατοικίες αδυνατούσαν να ανταποκριθούν εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Η ΠΟΜΙΔΑ χαρακτήρισε την παράταση εύλογη και αναγκαία, σημειώνοντας ότι θα επιτρέψει την αντικατάσταση ή τον εκσυγχρονισμό παλαιών ανελκυστήρων με πιο ήπιο ρυθμό και χωρίς καταλογισμό των υψηλών προστίμων. Παρ’ όλα αυτά, η νέα προθεσμία δεν αναιρεί τις υποχρεώσεις των διαχειριστών και ιδιοκτητών. Σύμφωνα με την ΚΥΑ 28425/2008, όλοι οι ανελκυστήρες σε κτίρια κατοικιών και επαγγελματικών χρήσεων πρέπει να ελεγχθούν από διαπιστευμένο φορέα πιστοποίησης. Η διαδικασία περιλαμβάνει επιτόπιο έλεγχο, καταγραφή απαιτούμενων παρεμβάσεων, επανέλεγχο και τελική καταχώριση σε μητρώο. Οι τεχνικές παρεμβάσεις εκτελούνται συνήθως από τον ίδιο τον συντηρητή, ο οποίος συχνά είναι και ο αρχικός εγκαταστάτης. Το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει σε κάθε πολυκατοικία είναι πώς επιμερίζεται το κόστος. Οι σχετικές δαπάνες, που σε αρκετές περιπτώσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν τις 5.000 ευρώ, αφορούν τόσο την πιστοποίηση όσο και τυχόν εκτεταμένες επεμβάσεις ή και αντικατάσταση του ανελκυστήρα, σε περίπτωση που αυτός είναι παλαιός και δεν μπορεί να προσαρμοστεί μερικώς στα πρότυπα ασφαλείας. Νομικά, το πλαίσιο παραμένει σύνθετο: με βάση τον νόμο περί «ιδιοκτησίας κατ’ ορόφους» (Ν. 3741/1929), τα έξοδα θεωρούνται κοινά βάρη. Ωστόσο, στην πράξη, στις περισσότερες πολυκατοικίες οι δαπάνες ανελκυστήρα επιμερίζονται βάσει ειδικής στήλης στον πίνακα χιλιοστών, που αποδίδει αυξημένο ποσοστό συμμετοχής στους ανώτερους ορόφους, μικρότερο στους χαμηλότερους, και μηδενική στα ισόγεια και τα καταστήματα που δεν χρησιμοποιούν τον ανελκυστήρα. Η συζήτηση περί επιμερισμού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη ένταση αν αναλογιστεί κανείς το καθεστώς των προστίμων. Εάν δεν εκδοθεί ή δεν ανανεωθεί εγκαίρως το πιστοποιητικό ανελκυστήρα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 1.500 ευρώ για κάθε ιδιοκτήτη ή διαχειριστή. Ακόμη πιο αυστηρές είναι οι κυρώσεις σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων: από 6.000 έως 9.000 ευρώ για παράνομη ηλεκτροδότηση, από 1.500 έως 15.000 ευρώ για παραλείψεις συντήρησης και έως 60.000 ευρώ στην περίπτωση ατυχήματος από ανελκυστήρα σε λειτουργία χωρίς έγκριση ή με παραβίαση σφραγίδων μετά από διακοπή λειτουργίας. Στις μικρές πολυκατοικίες, όπου δεν υπάρχει εξειδικευμένος πίνακας χιλιοστών για τον ανελκυστήρα, η πρακτική που εφαρμόζεται είναι ο εμπειρικός επιμερισμός με βάση τα εμβαδά και με αναλογική επιβάρυνση ανά όροφο. Επίσης, διαχωρίζεται η ευθύνη μεταξύ ιδιοκτητών και ενοικιαστών: οι ενοικιαστές συμμετέχουν στο κόστος συντήρησης και ελέγχου, αλλά όχι στις μεγάλες εργασίες επισκευής ή αντικατάστασης, που βαρύνουν αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες. Το πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει: οι τεχνικές εταιρείες έχουν γεμάτα προγράμματα, οι ιδιοκτήτες αναζητούν διαφάνεια και σαφήνεια ως προς τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν, και οι διαχειριστές βρίσκονται στο επίκεντρο των πιέσεων. Πολλές πολυκατοικίες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες, άλλες τις αναβάλουν μέχρι νεωτέρας, ενώ ο χρόνος μετρά αντίστροφα. -
Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί διαχειριστές πολυκατοικιών σε όλη τη χώρα, καθώς –παρά την εξάμηνη παράταση που αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης– η διαδικασία συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις για την πιστοποίηση των ανελκυστήρων συνεχίζει να προκαλεί αναστάτωση. Οι πιέσεις αυξάνονται, τα ερωτήματα είναι καθημερινά και οι τεχνικές εταιρείες σπευδουν ανταποκριθούν στη ζήτηση για ελέγχους, παρεμβάσεις και εκδόσεις πιστοποιητικών. Η σχετική προθεσμία για την υποχρεωτική επιθεώρηση και καταχώριση των ανελκυστήρων –που είχε αρχικά οριστεί για τις 31 Δεκεμβρίου 2024– μετατέθηκε για τις 30 Ιουνίου 2025, μετά από αιτήματα της ΠΟΜΙΔΑ και επαγγελματικών φορέων του κλάδου, οι οποίοι προειδοποίησαν ότι χιλιάδες πολυκατοικίες αδυνατούσαν να ανταποκριθούν εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Η ΠΟΜΙΔΑ χαρακτήρισε την παράταση εύλογη και αναγκαία, σημειώνοντας ότι θα επιτρέψει την αντικατάσταση ή τον εκσυγχρονισμό παλαιών ανελκυστήρων με πιο ήπιο ρυθμό και χωρίς καταλογισμό των υψηλών προστίμων. Παρ’ όλα αυτά, η νέα προθεσμία δεν αναιρεί τις υποχρεώσεις των διαχειριστών και ιδιοκτητών. Σύμφωνα με την ΚΥΑ 28425/2008, όλοι οι ανελκυστήρες σε κτίρια κατοικιών και επαγγελματικών χρήσεων πρέπει να ελεγχθούν από διαπιστευμένο φορέα πιστοποίησης. Η διαδικασία περιλαμβάνει επιτόπιο έλεγχο, καταγραφή απαιτούμενων παρεμβάσεων, επανέλεγχο και τελική καταχώριση σε μητρώο. Οι τεχνικές παρεμβάσεις εκτελούνται συνήθως από τον ίδιο τον συντηρητή, ο οποίος συχνά είναι και ο αρχικός εγκαταστάτης. Το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει σε κάθε πολυκατοικία είναι πώς επιμερίζεται το κόστος. Οι σχετικές δαπάνες, που σε αρκετές περιπτώσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν τις 5.000 ευρώ, αφορούν τόσο την πιστοποίηση όσο και τυχόν εκτεταμένες επεμβάσεις ή και αντικατάσταση του ανελκυστήρα, σε περίπτωση που αυτός είναι παλαιός και δεν μπορεί να προσαρμοστεί μερικώς στα πρότυπα ασφαλείας. Νομικά, το πλαίσιο παραμένει σύνθετο: με βάση τον νόμο περί «ιδιοκτησίας κατ’ ορόφους» (Ν. 3741/1929), τα έξοδα θεωρούνται κοινά βάρη. Ωστόσο, στην πράξη, στις περισσότερες πολυκατοικίες οι δαπάνες ανελκυστήρα επιμερίζονται βάσει ειδικής στήλης στον πίνακα χιλιοστών, που αποδίδει αυξημένο ποσοστό συμμετοχής στους ανώτερους ορόφους, μικρότερο στους χαμηλότερους, και μηδενική στα ισόγεια και τα καταστήματα που δεν χρησιμοποιούν τον ανελκυστήρα. Η συζήτηση περί επιμερισμού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη ένταση αν αναλογιστεί κανείς το καθεστώς των προστίμων. Εάν δεν εκδοθεί ή δεν ανανεωθεί εγκαίρως το πιστοποιητικό ανελκυστήρα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 1.500 ευρώ για κάθε ιδιοκτήτη ή διαχειριστή. Ακόμη πιο αυστηρές είναι οι κυρώσεις σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων: από 6.000 έως 9.000 ευρώ για παράνομη ηλεκτροδότηση, από 1.500 έως 15.000 ευρώ για παραλείψεις συντήρησης και έως 60.000 ευρώ στην περίπτωση ατυχήματος από ανελκυστήρα σε λειτουργία χωρίς έγκριση ή με παραβίαση σφραγίδων μετά από διακοπή λειτουργίας. Στις μικρές πολυκατοικίες, όπου δεν υπάρχει εξειδικευμένος πίνακας χιλιοστών για τον ανελκυστήρα, η πρακτική που εφαρμόζεται είναι ο εμπειρικός επιμερισμός με βάση τα εμβαδά και με αναλογική επιβάρυνση ανά όροφο. Επίσης, διαχωρίζεται η ευθύνη μεταξύ ιδιοκτητών και ενοικιαστών: οι ενοικιαστές συμμετέχουν στο κόστος συντήρησης και ελέγχου, αλλά όχι στις μεγάλες εργασίες επισκευής ή αντικατάστασης, που βαρύνουν αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες. Το πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει: οι τεχνικές εταιρείες έχουν γεμάτα προγράμματα, οι ιδιοκτήτες αναζητούν διαφάνεια και σαφήνεια ως προς τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν, και οι διαχειριστές βρίσκονται στο επίκεντρο των πιέσεων. Πολλές πολυκατοικίες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες, άλλες τις αναβάλουν μέχρι νεωτέρας, ενώ ο χρόνος μετρά αντίστροφα. View full είδηση
-
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εισαγωγή ενός πρότυπου μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης σε 4 πιλοτικούς προορισμούς, το οποίο θα προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες προορισμών που συναντά κανείς στην Ελλάδα, όπως Νησιωτικός, Ορεινός, Ημιορεινός και Πόλη / Παράκτιος προορισμός. Τονίζεται ότι οι 4 δήμοι με τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα επιλεγούν από το Υπουργείο Τουρισμού κατά την υπογραφή της σύμβασης και θα γνωστοποιηθούν στον ανάδοχο για να υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες δράσεις της παρούσας διακήρυξης. Σκοπός του πρότυπου μοντέλου είναι να δημιουργηθεί ένα σύνολο δραστηριοτήτων και προδιαγραφών βιώσιμης ανάπτυξης ανά κατηγορία προορισμού το οποίο θα μπορεί στη συνέχεια να τύχει εφαρμογής και σε άλλους προορισμούς της χώρας. Το μοντέλο του πρότυπου προορισμού θα βασίζεται στη συμμόρφωσή του με το κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και με διεθνή πρότυπα, ιδίως αυτά που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την προσβασιμότητα. Το πλάνο συμμόρφωσης θα προκύπτει και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε προορισμού και θα περιλαμβάνει αναλυτικό σχέδιο δράσης (action plan), καθορίζοντας τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την προετοιμασία και πιστοποίηση, αλλά και δράσεις ψηφιακής επικοινωνίας/προώθησης/προβολής, ψηφιακές/έξυπνες εφαρμογές για την πληροφόρηση και την ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη, καθώς και ήπιες παρεμβάσεις βιώσιμου χαρακτήρα που αποσκοπούν στη βελτίωση της διαχείρισης του προορισμού. Ο ολοένα και μεγαλύτερος διεθνής ανταγωνισμός επιβάλλει το μοντέλο να διαθέτει διεθνή αναγνωρισιμότητα και κατά συνέπεια θα αξιοποιεί βέλτιστες πρακτικές και διεθνή πρότυπα για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προσβασιμότητα, με έμφαση στον διεθνή χαρακτήρα των προτύπων που θα υιοθετηθούν. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε εννέα εκατομμύρια εννιακόσιες δέκα εννέα χιλιάδες τριακόσια πενήντα τέσσερα ευρώ και ογδόντα τέσσερα λεπτά (9.919.354,84 €), μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ (προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 12.300.000,00 €, ΦΠΑ 24% 2.380.645,16 €). Η σύμβαση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGeneration EU, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 157085ΕΞ2021/08-12-2021 (ΑΔΑ: 6ΝΩ0Η-7ΘΟ) απόφαση ένταξης του Έργου με τίτλο: «SUB1: Διαχείριση προορισμών» (κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5150755) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Οι δαπάνες του Έργου θα βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων -Τ.Α.Α. (ΣΑ ΤΑ011, κωδ. εναρίθμου έργου 2021ΤΑ01100001). Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών: 21/05/2025, ημέρα Τετάρτη και ώρα 15:00 Αναλυτικά στοιχεία: https://web.tee.gr/wp-content/uploads/Promitheies/diagwnismoi/ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ-ΚΗΜΔΗΣ-40.pdf
-
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εισαγωγή ενός πρότυπου μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης σε 4 πιλοτικούς προορισμούς, το οποίο θα προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες προορισμών που συναντά κανείς στην Ελλάδα, όπως Νησιωτικός, Ορεινός, Ημιορεινός και Πόλη / Παράκτιος προορισμός. Τονίζεται ότι οι 4 δήμοι με τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα επιλεγούν από το Υπουργείο Τουρισμού κατά την υπογραφή της σύμβασης και θα γνωστοποιηθούν στον ανάδοχο για να υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες δράσεις της παρούσας διακήρυξης. Σκοπός του πρότυπου μοντέλου είναι να δημιουργηθεί ένα σύνολο δραστηριοτήτων και προδιαγραφών βιώσιμης ανάπτυξης ανά κατηγορία προορισμού το οποίο θα μπορεί στη συνέχεια να τύχει εφαρμογής και σε άλλους προορισμούς της χώρας. Το μοντέλο του πρότυπου προορισμού θα βασίζεται στη συμμόρφωσή του με το κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και με διεθνή πρότυπα, ιδίως αυτά που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την προσβασιμότητα. Το πλάνο συμμόρφωσης θα προκύπτει και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε προορισμού και θα περιλαμβάνει αναλυτικό σχέδιο δράσης (action plan), καθορίζοντας τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την προετοιμασία και πιστοποίηση, αλλά και δράσεις ψηφιακής επικοινωνίας/προώθησης/προβολής, ψηφιακές/έξυπνες εφαρμογές για την πληροφόρηση και την ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη, καθώς και ήπιες παρεμβάσεις βιώσιμου χαρακτήρα που αποσκοπούν στη βελτίωση της διαχείρισης του προορισμού. Ο ολοένα και μεγαλύτερος διεθνής ανταγωνισμός επιβάλλει το μοντέλο να διαθέτει διεθνή αναγνωρισιμότητα και κατά συνέπεια θα αξιοποιεί βέλτιστες πρακτικές και διεθνή πρότυπα για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προσβασιμότητα, με έμφαση στον διεθνή χαρακτήρα των προτύπων που θα υιοθετηθούν. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε εννέα εκατομμύρια εννιακόσιες δέκα εννέα χιλιάδες τριακόσια πενήντα τέσσερα ευρώ και ογδόντα τέσσερα λεπτά (9.919.354,84 €), μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ (προϋπολογισμός με ΦΠΑ: 12.300.000,00 €, ΦΠΑ 24% 2.380.645,16 €). Η σύμβαση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGeneration EU, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 157085ΕΞ2021/08-12-2021 (ΑΔΑ: 6ΝΩ0Η-7ΘΟ) απόφαση ένταξης του Έργου με τίτλο: «SUB1: Διαχείριση προορισμών» (κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5150755) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Οι δαπάνες του Έργου θα βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων -Τ.Α.Α. (ΣΑ ΤΑ011, κωδ. εναρίθμου έργου 2021ΤΑ01100001). Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών: 21/05/2025, ημέρα Τετάρτη και ώρα 15:00 Αναλυτικά στοιχεία: https://web.tee.gr/wp-content/uploads/Promitheies/diagwnismoi/ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ-ΚΗΜΔΗΣ-40.pdf View full είδηση
-
Μια παρουσίαση της ιστορίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης διασχίζοντας τα αρχαία ερείπια της πόλης: Το πλήρες άρθρο εδώ: https://www.theb1m.com/video/greece-is-building-a-metro-through-ancient-ruins View full είδηση
-
- μετρό
- θεσσαλονίκη
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
-
- μετρό
- θεσσαλονίκη
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2025 το κτηματολόγιο και το μεγάλο θέμα που προκύπτει μετά την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης και την λειτουργία του κτηματολογικού γραφείου είναι, πως επιλύονται τα προβλήματα όταν διαπιστώσουν οι ιδιοκτήτες ότι έχει γίνει λανθασμένη εγγραφή των δικαιωμάτων τους και η ιδιοκτησία τους δεν έχει αποτυπωθεί ορθά. Αυτό αφορά κυρίως στην εσφαλμένη τοποθέτηση του ακινήτου, ως προς τη θέση και τα όρια του, σε σχέση με την πραγματικότητα. Το πρόβλημα δυστυχώς δεν γίνεται αντιληπτό κατά την διαδικασία της κτηματογράφησης, αλλά αργότερα κατά την σύνταξη ενός συμβολαίου ή την έκδοση μιας οικοδομικής άδειας κατά την οποία <<μπλοκάρεται>> η διαδικασία. Τότε ο ιδιοκτήτης αντιλαμβάνεται τις συνέπειες της λανθασμένης δήλωσης στο κτηματολόγιο και αναζητά τον τρόπο διόρθωσης τους. Το πρόβλημα είναι πολύ σημαντικό, γιατί στις περιοχές που έχει ήδη συνταχθεί το Κτηματολόγιο υπολογίζεται ότι υπάρχουν ιδιοκτησίες σε ποσοστό πάνω από το 50% με αποκλίσεις μεταξύ του πραγματικού εμβαδού ιδιοκτησίας και του αναγραφόμενου εμβαδού του κτηματολογίου. Αποτέλεσμα αυτού είναι να οδηγούνται μεταξύ τους οι όμοροι ιδιοκτήτες στα δικαστήρια σπαταλώντας χρόνο και χρήμα. Προκειμένου να διευκολύνει το κράτος τους πολίτες και να μην ταλαιπωρούνται στις αγοροπωλησίες, δίνεται η δυνατότητα να επιλύονται οι διαφορές μεταξύ ιδιοκτητών, με τη συνδρομή ιδιωτών διαμεσολαβητών πιστοποιημένων στην κτηματολογική διαμεσολάβηση. Στη διαδικασία της διαμεσολάβησης θα συνδράμουν και οι πιστοποιημένοι μηχανικοί , οι οποίοι θα διορθώνουν το κτηματολογικό διάγραμμα, με τρόπο αξιόπιστο σύμφωνα με τα πρότυπα και τις διαδικασίες που ορίζονται από το «Ελληνικό Κτηματολόγιο». Με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο η κτηματολογική διαμεσολάβηση αφορά μόνο στην επίλυση διαφορών μεταξύ ιδιωτών. Όμως , εκτιμάται ότι ένα μεγάλο ποσοστό λαθών αφορά και τους Δήμους π.χ. όταν ένα τμήμα ιδιοκτησίας φαίνεται λανθασμένα ότι εΊναι δημοτικός δρόμος , αλλά και άλλους φορείς του δημοσίου ( ΝΠΔΔ) . Για αυτό και η κυβέρνηση με νέα διάταξη καθιστά υποχρεωτική τη διαμεσολάβηση μετά την κατάθεση αγωγής και στις περιπτώσεις που είναι εμπλεκόμενοι Δήμοι , Περιφέρειες και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Αυτή η διάταξη θα διευκολύνει τους πολίτες βάζοντας ένα γρήγορο τέλος στην ταλαιπωρία και στην αναίτια δέσμευση της περιουσίας τους. Η νέα διάταξη έχει συμπεριληφθεί στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης και αναμένεται να ψηφιστεί άμεσα από την Βουλή. Ποιες διαφορές μπορεί να προκύψουν στις κτηματολογικές εγγραφές; Ως κτηματολογικές εγγραφές θεωρούνται σύμφωνα με το νόμο περί Κτηματολογίου η αποτύπωση σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή στο οικείο κτηματολογικό φύλλο και διάγραμμα, νομικών, τεχνικών και άλλων πρόσθετων πληροφοριών, οι οποίες αφορούν σε ένα συγκεκριμένο ακίνητο. Οι πρώτες εγγραφές των κτηματολογικών βιβλίων είναι οι αρχικές εγγραφές και αποτελούν τη βάση επί της οποίας στηρίζεται κάθε μεταγενέστερη εγγραφή. Όταν διαπιστωθεί ότι οι εγγραφές που φαίνονται στο κτηματολογικό φύλλο είναι διαφορετικές σε σχέση με την πραγματική κατάσταση τότε πρέπει να γίνει διόρθωση , γιατί εμποδίζεται η κάθε διάθεση του ακινήτου όπως είναι η μεταβίβαση , η έκδοση οικοδομικής άδειας επί αυτού. Τι ακριβώς είναι η κτηματολογική διαμεσολάβηση; Η διαμεσολάβηση είναι μια μέθοδος εξωδικαστικής επίλυσης ιδιωτικών διαφορών, στην οποία τα μέρη, με τη βοήθεια και συνδρομή του διαμεσολαβητή, δηλαδή, ενός τρίτου, ανεξάρτητου και ουδέτερου ως προς τα μέρη προσώπου, επιχειρούν να καταλήξουν μέσω της διαπραγμάτευσης μεταξύ τους, σε μία βιώσιμη και αμοιβαία ικανοποιητική διευθέτηση της διαφοράς τους. Ως κτηματολογική διαμεσολάβηση θα μπορούσε να οριστεί η προβλεπόμενη στον νόμο και επιβαλλόμενη από αυτόν διαδικασία, κατά την οποία ο μη εμφανιζόμενος στο κτηματολογικό φύλλο αληθής δικαιούχος εγγραπτέου δικαιώματος και ο ανακριβώς αναγραφόμενος ως δικαιούχος στο ίδιο φύλλο, συμφωνούν στη διόρθωση της σχετικής ανακριβούς κτηματολογικής εγγραφής με τη συνδρομή ενός ειδικά εκπαιδευμένου κτηματολογικού διαμεσολαβητή . Η κτηματολογική διαμεσολάβηση συνιστά εναλλακτική μορφή επίλυσης κτηματολογικών διαφορών , όπου με εξωδικαστική μέθοδο γίνεται η διόρθωση των κτηματολογικών σφαλμάτων από τον προϊστάμενο του κτηματολογικού γραφείου, χωρίς τη συνδρομή δικαστικής απόφασης. Ποιος είναι κτηματολογικός διαμεσολαβητής; Οι διαμεσολαβητές είναι επιστήμονες που εγγράφονται στο Ειδικό Μητρώο Κτηματολογικών Διαμεσολαβητών, ανά Περιφέρεια Πρωτοδικείου από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης , εφόσον παρακολουθήσουν πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας 20 ωρών , που περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο την κατάρτιση των συμμετεχόντων σε θέματα που αφορούν ιδίως το εμπράγματο δίκαιο, τους ν. 2308/1995 και ν. 2664/1998, την εκπαίδευση σε τεχνικά ζητήματα που αφορούν την καταχώριση εγγραπτέων πράξεων στο Κτηματολόγιο και ιδίως στη διαδικασία και τις προϋποθέσεις διόρθωσης ανακριβούς πρώτης δήλωσης, και τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο. Πως γίνεται η κτηματολογική διαμεσολάβηση; Από 1η Απριλίου 2022 είναι πλέον υποχρεωτική η τήρηση της Υποχρεωτικής Αρχικής Συνεδρίας διαμεσολάβησης (ΥΑΣ) και στις κτηματολογικές διαφορές. Ειδικότερα, ο νομοθέτης στον Ν. 4640/2019 όρισε την υποχρεωτικότητα της διαμεσολάβησης ως μια διαδικασία που συνίσταται σε μία και μόνο αρχική συνεδρία των μερών με τον διαμεσολαβητή, ως προϋπόθεση του παραδεκτού της συζήτησης της ένδικης προσφυγής, ώστε να συμβαδίζει με την ανεμπόδιστη πρόσβαση των μερών στο δικαστικό σύστημα. Σύμφωνα με τις νομοθετικές διατάξεις του Ν. 4821/2021 ορίζεται ότι: (α) πριν από τη συζήτηση της αγωγής και επί ποινή απαραδέκτου της συζήτησης, ο ενάγων οφείλει να καλέσει, με την αγωγή ή με ιδιαίτερο δικόγραφο, όλους τους εναγόμενους σε υποχρεωτική αρχική συνεδρία (ΥΑΣ) διαμεσολάβησης, (β) η ΥΑΣ διεξάγεται ενώπιον κτηματολογικού διαμεσολαβητή που επιλέγεται από ειδικό μητρώο, το οποίο καταρτίζεται και τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης . (γ) η διαδικασία της διαμεσολάβησης είναι υποχρεωτική για όλα τα δικόγραφα των αγωγών που κατατίθενται από την έναρξη ισχύος της ανεξάρτητα από την αξία του αντικειμένου της διαφοράς δηλαδή αφορά και αγωγές ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου με αξία αντικειμένου κάτω των € 30.000. Δεν απαιτείται στις αγωγές με αναγκαίο διάδικο το Δημόσιο, ΟΤΑ ή άλλο ΝΠΔΔ (δ) Σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας, το πρακτικό του διαμεσολαβητή καταχωρίζεται στο κτηματολογικό φύλλο και διορθώνεται η ανακριβής κτηματολογική εγγραφή. (ε) Εάν με την αγωγή ζητούνται και γεωμετρικές μεταβολές στα κτηματολογικά διαγράμματα, επισυνάπτονται στο πρακτικό διαμεσολάβησης, επί ποινή ακυρότητας, το τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών και το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής του στην ηλεκτρονική βάση του Φορέα. (στ) Η επίλυση της διαφοράς απαγορεύεται να υποκρύπτει άτυπη μεταβίβαση του ακινήτου και υπόκειται σε διάρρηξη κατά τους όρους του Αστικού Κώδικα. (ζ) Ως προς τα ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία της υποχρεωτικής αρχικής συνεδρίας διαμεσολάβησης το περιεχόμενο και την ισχύ του πρακτικού διαμεσολάβησης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του ν. 4640/2019 αντίστοιχα. Πότε είναι απαραίτητη η διόρθωση γεωμετρικών μεταβολών κατά την διαδικασία της κτηματολογικής διαμεσολάβησης; Σε περίπτωση που η συμφωνία στην οποία κατέληξαν τα μέρη συνεπάγεται και γεωμετρικές μεταβολές ( αλλαγή εμβαδού και μετατόπιση ορίων κλπ) , στα κτηματολογικά διαγράμματα, θα πρέπει, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, να επισυνάπτεται στο πρακτικό, το τοπογραφικό διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών που τις απεικονίζει μαζί με το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής του ( ΚΗΔ) στην ηλεκτρονική βάση του Φορέα του Κτηματολογίου. Το επισυναπτόμενο διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών δεν αποκλείεται να είναι εκείνο που επισυνάπτεται υποχρεωτικά στην αγωγή με την οποία επιδιώκονται γεωμετρικές μεταβολές. Μπορεί, όμως, να διαφέρει από εκείνο, εάν τα μέρη κατέληξαν, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, σε λύση που αποκλίνει από τα αιτούμενα με την αγωγή Σε ποιες άλλες περιπτώσεις μπορεί να γίνει κτηματολογική διαμεσολάβηση; H κτηματολογική διαμεσολάβηση αφορά τη διαρθρωμένη διαδικασία διόρθωσης ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών, αλλά και γενικότερα υποθέσεις που αφορούν ζητήματα εμπραγμάτου (χρησικτησία, συμφωνία αποκλειστικής χρήσης, διανομή κλπ) και κτηματολογικού δικαίου. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση