Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητοί φίλοι πολιτικοί μηχανική.

Με την ευκαιρία που σας βρήκα πολλούς μαζεμένους ελπίζω να λύσω μια απορία μου τεκμηριωμένα που την έχω πάνω από 20 χρόνια.

Είμαι υδραυλικός.

Το ερώτημα που θα θέσω ίσως είναι λεπτό.

Όλοι γνωρίζουμε ότι κατά το καλούπωμα και σιδέρωμα τις πλακάς καλό θα ήταν να υπάρχει πρόβλεψη όδευσης των σωλήνων αποχέτευσης, και όμβριων.

Θα έπρεπε επίσης να έχει υπολογιστεί η ακριβή θέση του σιφονιού δαπέδου καθώς και του οχετού σύνδεσης με την κατακόρυφη στήλη.

Δυστυχώς αυτό σπάνια συμβαίνει.

Ακόμα και σε κάποιες δουλειές που έχει τύχη σε συνεργασία πολιτικού, μηχανολόγου, μπετατζή και υδραυλικού να έχει γίνει πρόβλεψη στο τέλος με τις αλλαγές που γίνονται όλοι η δουλεία να πάει χαμένη.

Σπάνια έχει επιλεγεί υδραυλικός κατά αυτή την φάση των εργασιών και ακόμα πιο σπάνια ο πελάτης έχει καταλήξει στην ακριβή θέση πολλών πραγμάτων.

Όλοι ακόμα γνωρίζουμε ότι το τελικό σήκωμα της πλάκα πολύ σπάνια ξεπερνά τους 10 πόντους.

Αποτέλεσμα αυτού οι υδραυλικοί να αναγκάζονται να ξετρυπούν πλάκες να κόβουν σίδερα για να περάσουν τις κατακόρυφες στήλες και να σκάβουν για τα σιφώνια δαπέδου.

Σήμερα με πιο σύγχρονα μηχανήματα χρησιμοποιούνται καροτιέρες για αυτή την δουλειά

Αυτή η διαδικασία με ενοχλεί. Με ενοχλεί γιατί πράγματι δεν ξέρω επιστημονικά αν πράττουμε σωστά όλοι όσοι είμαστε αναμεμιγμένοι σε αυτή την διαδικασία.

Πολλές φορές επικοινωνώ με τον πολιτικό μηχανικό και τον ρωτάω.

Άλλοι μου λένε κανένα πρόβλημα άλλοι μου λένε κάποιες ζώνες που πρέπει να αποφύγουμε.

Πόσο πραγματικά επηρεάζει στατικά το κτήριο αυτό;

Και πόσο επηρεάζει κάποιες τοπικές βυθίσεις που αναγκαζόμαστε να κάνουμε σκάβοντας την πλάκα 3 πόντος για να μην έχουμε καβαλικέματα των σωλήνων;

Ευχαριστώ.

  • Απαντήσεις 33
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Οι επεμβάσεις των υδραυλικών στον φέροντα οργανισμό μπορούν να είναι από ασήμαντες μέχρι ολέθριες. Ένας έμπειρος μηχανικός προβλέπει το πως θα οδεύσουν οι σωληνώσεις ώστε να μην επηρεάσει η εργασία του υδραυλικού την στατικότητα της οικοδομής.

 

Η καθοδήγηση του πολιτικού μηχανικού στην φάση των Η/Μ είναι αναγκαία. Όχι μόνο επειδή το επιβάλει η νομοθεσία (κτιριοδομικός, διάφορες ΤΟΤΕΕ, ο ΕΛΟΤ για τα ηλ/κά, επισημαίνουν ότι απαγορεύεται κάθε επέμβαση στον Φ/Ο χωρίς έγκριση του επιβλέποντος πολ. μηχ.). Αλλά, επί της ουσίας, επειδή ο πολιτικός μηχανικός είναι ο μόνος που ξέρει πως είναι τοποθετημένα τα σίδερα μέσα στο μπετό. Υπάρχουν πράγματι περιοχές όπου μπορούμε να σκάψουμε το σκυρόδεμα και να απομειώσουμε την διατομή του, χωρίς οι επιπτώσεις στην αντοχή να έχουν συνέπειες για την στατικότητα της οικοδομής. Υπάρχουν σίδερα που μπορούμε να τα κόψουμε χωρίς κανέναν κίνδυνο.

Όμως, είναι προφανές ότι τα περισσότερα σίδερα χρειάζονται - στις περισσότερες θέσεις το σκάψιμο είναι επικίνδυνο.

 

Ένα επιπλέον θέμα είναι η προστασία από την διάβρωση. Μπορεί να σκάψουμε με τρόπο σωστό και ακίνδυνο, πρέπει όμως να έχουμε υπόψη ότι με τις εργασίες που θα κάνουμε οφείλουμε να προστατέψουμε τον φορέα από την διάβρωση, κάτι που γενικά δεν γίνεται: Όλες οι παλιές οικοδομές εμφανίζουν προβλήματα διάβρωσης στις θέσεις όπου περνάνε οι κατεβασιές, ή όπου είναι τα σιφώνια, σχαράκια κλπ.

 

Προσωπικά προτιμώ να αφήνω τρύπες στον ξυλότυπο ήδη από το σιδέρωμα. Όταν αυτό δεν είναι δυνατό, προβλέπω κατάλληλη ώπλιση, ώστε να είναι επιτρεπτό το κόψιμο κάποιων ράβδων ωπλισμού. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπω αποκλίσεις από τις οδεύσεις της μελέτης ύδρευσης αποχέτευσης.

Δημοσιεύτηκε

Ακριβώς όπως τα λέει ο Αλέξης. Συνήθως γνωρίζουμε τις θέσεις και μπαίνουν χοντρά φελιζολ. Βγάζεις το φελιζολ και περνας την σωλήνα και μετά βάζεις υγρομονωτική κονία.

Δημοσιεύτηκε

Αλέξη αν καταλαβαίνω σωστά αυτό που προτείνεις είναι να επικοινωνούμε με τον πολιτικό μηχανικό και να τον καλούμε στην οικοδομή για να μας υποδείξει αν οι τρύπες στις βεράντες για παράδειγμα μπορούν να γίνουν άφοβα.

Από εμπειρία…δεν θα του αρέσει αυτό το τηλεφώνημα.

 

Αγαπητέ Ροδόπουλε αν υπάρχουν φελιζόλ δεν το συζητάμε μας κάνουν την ζωή εύκολη…

Μπορεί εσείς προσωπικά να μπαίνετε σε αυτή την διαδικασία και να προβλέπετε τα απαραίτητα φελιζόλ (και πολύ καλά κάνετε) αλλά θα διαφωνήσω με το συνήθως στην παραπάνω πρόταση σας.

Γιατί συνήθως δεν υπάρχουν φελιζόλ.

Συνήθως ο πελάτης δεν επιθυμεί να περαστούν οι κατακόρυφες στα σημεία που μπορεί να δείχνει το σχέδιο πολεοδομίας.

Και συνήθως οι περισσότεροι συμβιβαζόμαστε στις επιθυμίες του πελάτη για ευνόητους λόγους .

Οι υδραυλικοί και αυτοί συνήθως κάνουν του κεφαλιού τους και κόβουν άφοβα χωρίς να παίρνουν την γνώμη του μηχανικού.

Όλα αυτά τα συναντώ χρόνια και δεν μου αρέσουν.

Αν κατά την μελέτη υπάρχουν 2 επιλογές διελεύσεως των σωλήνων ο πελάτης δεν ρωτιέται και όταν έρθει η ώρα της κατασκευής θεωρεί ότι έχει άποψη για λόγους αισθητικής.

Αυτή νομίζω είναι η πραγματικότητα της οικοδομής στη Ελλάδα στο συγκεκριμένο θέμα.

 

Αλέξη δεν ξέρω αν έπιασες το ερώτημα για την τοπική βύθιση που λέω παραπάνω αλλά με ενδιαφέρει να μάθω αν κάνουμε κακό σκάβοντας την πλάκα 2-3 πόντους βάθος για μήκος και πλάτος 10-15 πόντων χωρίς να φτάνουμε στα σίδερα.

Ευχαριστώ.

Δημοσιεύτηκε

Κοίτα aithilenio, όλα είναι σχετικά. Ξέρω πολύ καλά τι γίνεται στην πιάτσα, και ότι κανείς δεν ασχολείται σοβαρά με αυτά τα ζητήματα. Προσωπικά συμβαίνει να ασχολούμαι, αλλά το "γιατί" και το "πόσο/ποσό" είναι άλλη ιστορία που δεν λέγεται στο φόρουμ.

Φυσικά θα έπρεπε να ασχολούνται όλοι. Πόσο νομίζεις ότι θα ζήταγε ένας πολιτικός μηχανικός για αυτήν την δουλειά; Περισσότερα απ' όσα αρπάζει ο ηλεκτροτεχνίτης για τα σχέδια ηλεκτροδότησης;

Κι εμπάση περιπτώσει, αν είναι κάτι που πρέπει να γίνει και που ο νόμος επιβάλει να γίνει, δεν βλέπω με τι καρδιά το αποφεύγει ο κάθε κατασκευαστής και ακόμη περισσότερο ο ιδιώτης που χτίζει το σπίτι του.

Εδώ κρίνεται η αξιοπιστία του καθενός και η αξία που δίνει στην επένδυσή του.

 

Φυσικά δεν μπορείτε να βάλετε μυαλό στους κατασκευαστές εσείς οι τεχνίτες.

(τι θα πεις; δεν σκάβω για σωληνώσεις αν δεν φέρεις μηχανικό; :lol:)

Αν ο κύριος του έργου θέλει να του γκρεμίσεις το σπίτι και πληρώνει, δεν έχεις λόγο να μην το κάνεις.

 

Τώρα επί της ουσίας. Αν σκάψεις την πλάκα 3 ~ 4 ~ 5 εκατοστά (πολλές φορές σκάβετε και περισσότερο) και δεν βρεις σίδερα (πράγμα που ξέρω ότι γίνεται συνηθέστατα), υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Το ξέρω ότι θα μου πεις πως παντού έτσι γίνεται. Το ξέρω και ξέρω και γιατί. Ευτυχώς, το μπετό έχει φιλότιμο.

Δυστυχώς δεν υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Γενικά, όταν μειώνεις το πάχος του σκυροδέματος που καλύπτει τα σίδερα, κάνεις κακό. Όταν κόβεις σίδερα, ακόμη περισσότερο. Αλλά το τι πρέπει να γίνεται σε κάθε περίπτωση είναι μεγάλη ιστορία.

 

Υ.Γ: Τα συγχαρητήριά μου που ασχολείσαι με τα ζητήματα αυτά!

Δημοσιεύτηκε
Από εμπειρία…δεν θα του αρέσει αυτό το τηλεφώνημα.

 

Από δική μου εμπειρία δεν μου αρέσει να μην μου τηλεφωνούν. Πήγα μια μέρα πριν σε οικοδομή όπου είχα μελετήσει θεμελίωση με ραντιέ 50εκ. και βλέπω τον υδραυλικό να περνάει σωληνώσεις.... Το τι ακούσανε ιδιοκτήτης και υδραυλικός δεν λέγεται (ακριβώς επειδή δεν με ενημέρωσαν για να βρούμε μαζί μια λύση...). Δεν αντέχω να περνάνε σωλήνες μέσα από τα θεμέλια (ειδικά στα θεμέλια...)

Δημοσιεύτηκε
Αλέξη αν καταλαβαίνω σωστά αυτό που προτείνεις είναι να επικοινωνούμε με τον πολιτικό μηχανικό και να τον καλούμε στην οικοδομή για να μας υποδείξει αν οι τρύπες στις βεράντες για παράδειγμα μπορούν να γίνουν άφοβα.

Από εμπειρία…δεν θα του αρέσει αυτό το τηλεφώνημα.

 

 

Διαβάζοντας κάποιος άσχετος με την οικοδομή το παρόν θέμα θα αναρωτηθεί για 2 πράγματα:

α) Το σπίτι που κατοικεί μήπως έχει γίνει σουρωτήρι από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, καναλάδες, τζακάδες κλπ

και με ένα καλό σεισμό έρθει τούμπα;

β) ποιός είναι επιτέλους ο ρόλος του μηχανικού στην κατασκευη κτιριακών έργων;

 

Γι΄αυτό πολύ καλά κάνει ο Αλέξης και γράφει:

Προσωπικά συμβαίνει να ασχολούμαι, αλλά το "γιατί" και το "πόσο/ποσό" είναι άλλη ιστορία που δεν λέγεται στο φόρουμ.

Φυσικά θα έπρεπε να ασχολούνται όλοι.

 

Δεν ψάχνουν τα συνεργεία τον μηχανικό να τον ρωτήσουν τι θα κάνουν,

αλλά ο μηχανικός κυνηγάει τα συνεργεία (με κατασκευαστικά σχέδια) ώστε να τα καθοδηγήσει σχετικά με το τι είναι το ορθό να γίνει!

 

Ο aithilenio πολύ καλά κάνει και αναρωτιέται (ίσως να είχε κάποιες "άτυχες συνεργασίες" με "συναδέλφους") αλλά νομίζω πως έπεσε στις εξαιρέσεις.

Δεν αρέσκομαι να κατηγορώ τους μηχανικούς,

αλλά μέσα σε ένα φόρουμ όπου μπορείς να άκουσεις τα χίλια δυο,

τέτοιες τακτικές (συνεργεία να αλωνίζουν ανεξέλεκτα μέσα στο γιαπί), όσο σπάνιες και αν είναι, ωφείλουμε να τις επισημαίνουμε προς γνώση και συμμόρφωση.

 

Στους σεισμούς του '99 είδα πολυόροφη οικοδομή στον Πειραιά

με σημαντικές βλάβες, διότι ο ηλεκτρολόγος θεώρησε δέον να οδεύσει όλα τα σπιράλ μέσα από τα υποστηλώματα, ξετρυπώντας όλους τους κόμβους!

Δημοσιεύτηκε

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το προκαλούν οι εγκαταστάτες κλιματιστικών.

 

Έχετε δει πως δουλεύουν;

Κάνουν τις τρύπες τους με μεγάλη διάμετρο για να περάσει ο σωλήνας με την μόνωση. Αν πετύχουν σίδερο απλά τρυπάνε ξανά, λίγο πιο κάτω.

Μετά κάνουν επιπλέον τρύπες για να μπούν τα ούπα και στην συνέχεια να βιδώσει εκεί το κλιματιστικό.

 

Δηλαδή στον ίδιο φορέα υπάρχει καταπόνηση από τις τρύπες για τους σωλήνες, τις τρύπες για τις βίδες και το αναρτημένο βάρος του ίδιου του κλιματιστικού. Σπανίως και η εξωτερική μονάδα αναρτάται στον ίδιο φορέα. Αν δεν βάλει μόνωση για να κάνει τρύπες μικρότερης διαμέτρου, τότε υπάρχει και η θερμική καταπόνηση (ζεστό/κρύο)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.